Hej!
Vi skal efterisolere den del af vores kælder, der ligger over jorden. Overalt, hvor isoleringen bliver synlig, vil vi bruge færdige isoleringselementer, der har en fibercementplade som overflade. Der, hvor vi skal bygge terrasse, er jeg dog interesseret i at bruge en almindelig celleplast s100, da den alligevel ikke vil være synlig. Der er jo lidt prisforskel.. Den facade, der i så fald isoleres, vender mod nord, og som sagt er der en terrasse ovenover, så der burde ikke komme ret meget lys ind. Hvad er det værste, der kan ske? Jeg har læst i andre tråde, at den bliver "gul og hård". Jeg antager, at isoleringsevnen måske forringes lidt så? Kan det være en god idé at dække med markdug?
 
S sanben sagde:
Hej!
Vi skal tillægsisolere den del af vores kælder, der ligger over jord. Overalt hvor isoleringen bliver synlig, vil vi bruge færdige isoleringselementer, der har en fibercementplade som overflade. Hvor vi skal bygge terrasse, er jeg dog fristet til i stedet at bruge en almindelig celleplast s100, da den alligevel ikke vil være synlig. Der er jo alligevel lidt prisforskel.. Den facade som i så fald isoleres vender mod nord og som sagt ligger en terrasse over, så der burde ikke komme overdrevet meget lys ind. Hvad er det værste, der kan ske? Har læst i andre tråde, at den bliver "gul og hård". Antager, at isoleringsevnen måske forringes lidt da? Kan det være en god idé at dække med en fiberdug?
Altid en eller anden gnaver, der er fristet til at teste styrken.
 
Man kan lime fibercementplader med stenlim, så bliver det det samme som færdige grundelementer.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.