Har støbt badeværelset igen med beton (100mm) men delte så bruseområdet af for nemmere at kunne bygge fald med gulvbelægning/slibesats senere. Nu indser jeg, at gulvbelægningen til bruseområdet ville koste mere, end hvad resten af al betonen kostede, og leder nu efter alternativer for at reducere den omkostning.
En tanke er at støbe bunden, ~50mm, med enten almindelig beton eller EPS og derefter lave et tyndere lag med gulvbelægning ovenpå. Alternativet med EPS går nok desværre væk, da gulvbelægningen da kræver ekstra armering(det ligger et 5150 net i den nedre del men som vil blive dækket af en stor del af opfyldningslaget).
Endelig til hovedspørgsmålet; Gulvbelægningens anvisning siger, at underlaget skal være fri for cementhud, er det nok, eller skal betonen derunder vandes og stå en uge eller to før?
En tanke er at støbe bunden, ~50mm, med enten almindelig beton eller EPS og derefter lave et tyndere lag med gulvbelægning ovenpå. Alternativet med EPS går nok desværre væk, da gulvbelægningen da kræver ekstra armering(det ligger et 5150 net i den nedre del men som vil blive dækket af en stor del af opfyldningslaget).
Endelig til hovedspørgsmålet; Gulvbelægningens anvisning siger, at underlaget skal være fri for cementhud, er det nok, eller skal betonen derunder vandes og stå en uge eller to før?
Hvor tykt bliver det, du skal støbe denne gang?
kan du dubb i pladen?
ligger armeringen fra pladen ud i bruseområdet?
hvis den gør det, så ville jeg nok støbe i med almindelig beton, hvis det er mere end 5-7cm du skal støbe nu?
kan du dubb i pladen?
ligger armeringen fra pladen ud i bruseområdet?
hvis den gør det, så ville jeg nok støbe i med almindelig beton, hvis det er mere end 5-7cm du skal støbe nu?
Hele overfladen er 10 cm, tænkte at det skulle være cirka 4 cm gulvmørtel øverst, så cirka 6 cm plus minus lidt for faldet. Armeringen ligger ud fra pladen ud i bruserdelen, hele badeværelset er armeret. At dubbes fra det, der allerede er støbt, er nok lidt vovet med slangerne til gulvvarmen, hvis det var, hvad du mente.nino sagde:
Har du støbt alt andet med beton for nylig, så ville jeg fortsætte med det og lave faldet også med det.
Personligt ville jeg ikke blande langsomme mørtler med hurtige, ikke medmindre den almindelige beton er tørret i mindst 6-12 måneder.
Personligt ville jeg ikke blande langsomme mørtler med hurtige, ikke medmindre den almindelige beton er tørret i mindst 6-12 måneder.
Klik her for at svare