Hej!

Min partner og jeg har fået et 70'er hus med indflytning til efteråret. Der er en træopbygget kælderstue med plastgulv, som vi gerne vil renovere for at fjerne organiske materialer i kælderen.

Sagen er, at vi ikke rigtig er handy, og jeg spekulerer derfor på, hvor svært det er at rive træpaneler og plastgulve op, montere vægge med stålprofiler, skifte gulv osv.? Er det et dumt projekt at kaste sig over, hvis man ikke har nogen erfaring med renovering, eller tror I, at vi kan lære undervejs? Vi har ingen hast med projektet og vil gerne spare lidt penge ved at gøre det selv.

Tips til, hvad vi skal tænke på, modtages gerne!

Lugter det dårligt? Har I målt fugtigheden i væggen? Det føles dumt at rive væggen ned bare for at..?!
If it ain’t broken Don't fix it

Måske er det nok med nye overflader gulv mv?

Senest redigeret:
P preben89 sagde:
Lugter det dårligt? Har I målt fugtindholdet i væggen? Det virker dumt at rive væggen ned bare fordi..?!

P preben89 sagde:
Lugter det dårligt? Har I målt fugtindholdet i væggen? Det virker dumt at rive væggen ned bare fordi..?!

Altså det lugter lidt let afvigende, hvilket også står i inspektionsrapporten, men vi har ikke målt fugtindholdet. Men at måle fugtindholdet er absolut noget, vi skal gøre, før vi eventuelt begynder at rive noget ned!

• Synes
preben89
  • Laddar…
Jeg har gjort det samme og ville sige, at det ikke er svært overhovedet. Det går måske ikke så hurtigt hver gang, men hvis det ikke haster, ville jeg absolut have gjort det selv. Det er dejligt at slippe af med skidtet, selvom det måske ikke altid er strengt nødvendigt :)

Tænk på at tage en asbestprøve af limen under tæppet.

• Synes
HSP
  • Laddar…
S
Min første renovering, da jeg blev husejer, var at rive et oprejst gulv i pejsestue ud og erstatte det med nivellgulv. Det var hårdt, men ikke svært.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.