Tømreren som har været her havde sandsynligvis ikke en gipsløfter, gipspladerne er skruet fast i væggen stående på gulvet. Over en plade mod loftet er der nu en sprække/gab på ca. 7-11 mm.
Er dette et problem ved spartling og maling, dvs bør jeg sætte gipspladen om? Eller løser maleren dette?
Hvis du ikke skal have loftlister, kan det være godt at lade tømreren vide det, før han begynder at skrue gips
Ingen loftlister i huset nogen steder, og det er netop en plade, hvor der er så meget åbning på væggen det drejer sig om, de andre måske 3-4 mm sprække. Bør jeg sætte gipspladen om og presse den op mod loftet?
Jo så har jeg gjort med alle andre vægge jeg har gjort selv, for at gulvet skal kunne bevæge sig. Det jeg undrer mig over her er, om det går at få pænt mod loftet eller om det vil revne med det samme?
"Min" maler sagde, at der må være maksimalt 5mm mellemrum, hvis man vil være sikker på, at det ikke sprækker. Jeg ville løfte pladen for en sikkerheds skyld.
"Min" maler sagde, at der må være maksimalt 5 mm sprække, hvis man skal være sikker på, at det ikke revner. Jeg ville løfte pladen for en sikkerheds skyld
Tak, så sætter jeg en ny gipsskiva, snart gjort om det meste byggefirmaet har gjort føles det som.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.