Hej
Jeg har rejst en dobbelt garage med loft, som jeg nu er i gang med at isolere.
Garageområdets vægge 120+45 mm isolering
Garageområdets tag/bjælkelag 200 mm
Loftets skråtag 200 mm
Garageområdet er tænkt til at blive opvarmet efter behov, og ingen biler vil blive kørt ind og ud om vinteren.
Loftet består af to rum, et lille kontor og et større gæsteværelse. Gæsteværelset skal opvarmes efter behov, men kontoret skal være konstant opvarmet. (Så længe jeg beholder mit nuværende job)
Hvor skal jeg sætte plast? Er der nogen, der har en idé?
Min oprindelige tanke var kun at plastre kontoret, men måske arbejder jeg kun hjemmefra 2 år mere, og så vil jeg ikke varme kontoret op!
Er det sikrest at plastre eller ikke plastre? Største skaderisiko?
Jeg har rejst en dobbelt garage med loft, som jeg nu er i gang med at isolere.
Garageområdets vægge 120+45 mm isolering
Garageområdets tag/bjælkelag 200 mm
Loftets skråtag 200 mm
Garageområdet er tænkt til at blive opvarmet efter behov, og ingen biler vil blive kørt ind og ud om vinteren.
Loftet består af to rum, et lille kontor og et større gæsteværelse. Gæsteværelset skal opvarmes efter behov, men kontoret skal være konstant opvarmet. (Så længe jeg beholder mit nuværende job)
Hvor skal jeg sætte plast? Er der nogen, der har en idé?
Min oprindelige tanke var kun at plastre kontoret, men måske arbejder jeg kun hjemmefra 2 år mere, og så vil jeg ikke varme kontoret op!
Er det sikrest at plastre eller ikke plastre? Største skaderisiko?
Jeg kan ikke rigtig se pointen med at plastre i dit tilfælde. Især fordi der ikke vil være nogen fugttilførsel at tale om, hverken fra brusebad eller madlavning, eller endda menneskelig tilstedeværelse (udåndingsluft og sved) i nogen større udstrækning. Jeg ville have undladt dampspærre, vurderer det som helt risikofrit i den bygning du beskriver. At det ikke vil blive opvarmet i fremtiden er yderligere et argument mod plasten.
Klik her for at svare