Hej!

Vi planlægger at bygge et hus og overvejer, hvordan man normalt gør med afløbsrør fra overetagen. Plejer de at blive ført i mellemdækket og indervægge eller nedenunder, dvs. i loftet og bygget ind i en lille kasse?

Vi har samme overvejelser om, hvordan man fører kanalen fra emhætten. Jeg troede, at man førte den op i loftet og derefter drejede den i den rigtige retning i mellemdækket. Hvordan gør I andre?

Vi har Kerttu-bjælker, kan det have noget at sige?

notjugo.blogspot.se

Når man bygger nyt, sørger man for at trække så meget som muligt i vægge og bjælkelag. Skal det være tilgængeligt for rensning (renseluge er ikke forkert), må man planlægge en sådan, måske bag en vægluge.

Et alternativ, hvis det passer med plantegningen, er jo et for formålet planlagt skakt.

Hvis der opstår problemer med, at man må lave hul i flere bjælkelagsbjælker, må man simpelthen forstærke/afdække bjælkelaget på anden måde, så tilstrækkelig styrke/stabilitet opnås.

Det var jo netop det der med schakt jeg troede vi havde planlagt væk i forbindelse med nybyggeri. Så I andre har altså schakt lidt hist og her for afløbsrør, ventilationsrør mm?

Vi har ingen kasser/skakt i vores nybyggeri. Afløbet fra overetagen går i mellemdæk samt i en indervæg, den indervæg skal selvfølgelig gøres tykkere for at rumme et 110 rør.

Samme med alle FTX kanaler, de ligger skjult i dæk og vægge.

Her ses afløbsstammen, der går op, den lille forgrening er til håndvasken på badeværelset nede. (ja jeg ved, at røde rør primært er til at ligge i jorden, men lige her passede et 2.5m reststykke jeg havde tilovers fra fundamenteringen)

Rørinstallation i trævæg med rød lodret rør og grå bøjning; blå afgreninger til håndvask. Isolering synlig bag rør.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.