5,737 læst ·
20 svar
6k læst
20 svar
Hvor meget vægt kan afløbsrør klare?
Antager at det er disse du mener?richardtenggren sagde:
https://www.biltema.se/bygg/vvs/rorinstallationer/avloppsror/propp-for-markavloppsror-2000040367
Ser ud som at "læben" stikker ud et stykke men det kan man sikkert file ned i værste fald. Burde kunne løse problemet ja.
richardtenggren
Ingen-gör
· Norrlandet
· 6 615 indlæg
richardtenggren
Ingen-gör
- Norrlandet
- 6,615 indlæg
Du må nok slippe din favoritbutik både angående fugeskum og prop, da de der du linker til er for rør med muffe. Jeg skrev stos i stedet for muffe, da jeg ikke kom på, hvad det hedder.
Efter videre test kan jeg konstatere, at røret egentlig flexer mindre, end hvad det føles.
Uden pres
Med pres
Lige nu er nok flexen et plus, men længere fremme vil jeg sandsynligvis prøve at lægge et rør indeni. Jeg har trods alt en større del tilbage
Uden pres
Med pres
Lige nu er nok flexen et plus, men længere fremme vil jeg sandsynligvis prøve at lægge et rør indeni. Jeg har trods alt en større del tilbage
Et alternativ er jo at købe dobbeltvægget kabelrør som hvad jeg har forstået er lidt mere holdbart. Det bliver jo selvfølgelig ikke en glat yderside.
Der findes masser af andre typer af rør, som vil klare belastningen. Et tyndt vejtrug, der vil være riflet på ydersiden, eller et SRE elrør klarer vægten. Det kan dog være svært at købe disse i mindre end 6 meters længde.
Klik her for at svare