Hej,

Dette bliver et anderledes spørgsmål, vi havde tænkt at bruge et stykke (ca. 1 m) kloakrør 11 cm i diameter til en aktivitet, hvor en person vil stå på røret og muligvis hoppe. Jeg mistænker, at kloakrør kan klare en del, men kan det klare omkring 100 kg direkte på røret? I jorden fordeles vægten på en lidt anden måde.

Er der nogen betydelig forskel på rør fra Biltema eller mærkebutik som Rinkaby rör til dette specifikke formål? Er der nogen særlig type rør, man bør kigge efter?

Hvis et rør ikke kan håndtere belastningen, kan man måske skære ud cellplast som man presser ind i røret.

Kan samtidig benytte lejligheden til at spørge, om der findes nogen type gummistrømpe eller lignende, man kan trække på ydersiden for at øge grebet? Måske findes der noget færdigt?

Det klarer 100kg uden problemer.

Efter test kan vi konstatere, at begge klarer 75 KG, men PP svajer klart mere end hvad UD gør. I mit tilfælde valgte jeg UD, men også det rør svajer omkring 1 cm med 75 KG. Lige nu fungerer det okay til mit formål, men det er sandsynligt, at jeg bliver nødt til at stabilisere røret yderligere. Min tanke bliver da at skære til et stykke mere, som trykkes ind i det eksisterende rør.

Kan også tilføje, at det går udmærket at skære med vinkelsliber, tror dette er klart bedre end at bruge en stiksav.

Staffans2000
Fyld røret med cement.

Kan nok være nok at fylde med sand. Og proppe enderne.

O nu skal du selvfølgelig dele med os, hvad det er du laver?
Jeg er selvfølgelig nysgerrig.....:cool:

• Synes
Magnussons2019
  • Laddar…
Det kommer flyttes rundt en del af også yngre, så desværre tror jeg ikke, at det er en god idé at fylde røret i dette tilfælde.

Det er en balance board, jeg bygger. :)

Jeg tror dog stadig på at save til et rør til og lægge inde i det eksisterende, alternativet ville have været at skære til frigolit. Frigolit fjeder naturligvis en smule, men hvis man fylder røret med det, bør det løse problemet.

Fugeskum?

• Synes
richardtenggren
  • Laddar…
Når røret har ligget i solen et stykke tid, vil det nok ikke holde lige så meget.

Guzzi Guzzi sagde:
Fogskum?
Har hørt noget om at det kan være giftigt? Det kan trods alt være børn som anvender denne. Man kan selvfølgelig forsegle enderne men ærligt talt ved jeg ikke, hvordan det skulle kunne gøres på en pålidelig måde.

useless useless sagde:
Når røret har ligget i solen et stykke tid, så vil det nok ikke holde lige så godt.
Aha, så plasten klarer ikke UV da antar jeg. Tanken er jo ikke at røret skal ligge i solen, dette bruges indendørs. Men det kan selvfølgelig være interessant at vide om denne plast kan lække kemikalier, selvom den ikke bliver opvarmet?

Magnus E K
Hvor stor behøver den at være? Måske fungerer det med en kagerulle? Eller hvis du har en hulsav i passende diameter, sav et antal stykker ud af en planke og lim dem sammen. Eller er det meningen, at det skal være en feature, at den skal flekse lidt?

Magnus E K Magnus E K sagde:
Hvor stor skal den være? Måske fungerer det med en brød-kagerulle? Eller hvis du har en hulsav i passende diameter, save et antal stykker ud fra en planke og lim dem sammen. Eller er det meningen, at det skal være en feature, at det skal give lidt efter?
Lidt eftergivenhed gør sandsynligvis ikke noget, i starten er det faktisk godt med mere eftergivenhed, da det gør, at den ruller mindre let. Men jeg kan forestille mig, at man senere hen vil have, at den er mere stiv.

Men det må blive et senere projekt, måske laver man et nyt rør fra begyndelsen, så man har forskellige sværhedsgrader.

Hulsav har jeg nok ikke til så stor diameter, og derudover skal man ramme ret præcist. Derimod burde man kunne presse frigolit ud med selve røret.

Jeg tror stadig på løsningen med at skære et rør til, splitte det på midten og trykke det ind i det eksisterende. Man må bare håbe, at de mm, vinkelsliberen fjerner, er nok til, at diameteren passer præcist i det allerede eksisterende rør.

richardtenggren
Der findes Isocyanatfritt-fugeskum.

Ellers kunne propper hjælpe, der findes jo til slätända da jeg antager, du vil undgå muffen.

• Synes
snowjim
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.