Hej forum!
Jeg er i gang med at bredspartle et rum herhjemme. Og jeg har svært ved at få væggene helt jævne og lige. Selve overfladen er blevet jævn og fin. Men jeg har svært ved at få væggen til at blive flad, eller hvordan man skal sige det. To vægge har jeg haft held med. Mens to andre stadig er relativt bølgede, synes jeg.
For eksempel, hvis jeg lægger en tapetlineal på 1,6 m på væggen, så er niveauforskellene 1,5-2 mm nogle steder.
Og jeg er bekymret for, at det vil give problemer, hvis jeg for eksempel skal hænge en større hylde op på væggen. Som jeg havde tænkt.
Men er dette et problem? Eller er det sådan, det bliver?
Jeg er i gang med at bredspartle et rum herhjemme. Og jeg har svært ved at få væggene helt jævne og lige. Selve overfladen er blevet jævn og fin. Men jeg har svært ved at få væggen til at blive flad, eller hvordan man skal sige det. To vægge har jeg haft held med. Mens to andre stadig er relativt bølgede, synes jeg.
For eksempel, hvis jeg lægger en tapetlineal på 1,6 m på væggen, så er niveauforskellene 1,5-2 mm nogle steder.
Og jeg er bekymret for, at det vil give problemer, hvis jeg for eksempel skal hænge en større hylde op på væggen. Som jeg havde tænkt.
Men er dette et problem? Eller er det sådan, det bliver?
Lidt afhængigt af byggemetode er vægge sjældent særlig plane set over en større flade.A Adamvest sagde:
Målet med bredspartling er at udjævne mindre ujævnheder, så jeg forstår, at det er en udfordring at forsøge at bredspartle, så overfladen bliver helt plan.
Ja, det er måske unødvendigt af mig at fortsætte. Men jeg lavede en fejl under forarbejdet. Underlaget er tapet, hvor nogen havde spartlet over samlingerne med seriøst 1-2 mm spartelmasse. Så allerede dér var der meget ujævnt. Og jeg var lidt naiv og tænkte, at den forskel kan man vel skjule med bredspartling. Jeg forsøgte at fjerne det gamle, men det sad som bjerget. Men jeg fortryder, som sagt, at jeg ikke brugte lidt mere tid med groft sandpapir bare.C cpalm sagde:
Næh, nogle gange er det svært at beslutte, hvor man skal stoppe 🙂
Tænker, at et rimeligt niveau er, når det ser godt ud for det blotte øje i skæret af lyset, og endda tilsyneladende er overkurs for visse "proffsmålare". Men som du siger, sætter man noget plant mod væggen, kan det så klart ses.
Tænker, at et rimeligt niveau er, når det ser godt ud for det blotte øje i skæret af lyset, og endda tilsyneladende er overkurs for visse "proffsmålare". Men som du siger, sætter man noget plant mod væggen, kan det så klart ses.
Yes! Jeg tror, jeg sætter en streg nu efter endnu en runde, og der er måske 1mm forskel, når jeg lægger tapetlinjalen til. Jeg håber, det vil være tilstrækkeligt til f.eks. at hænge hylder op over væggen. Eller hvad jeg specifikt vil på den væg, er at hænge lange billedhylder op. Så håber det bliver godt!C cpalm sagde:
Tak for svarene! Det hjælper meget at kunne få noget feedback fra nogen.
Klik her for at svare