Følte sig så der ironisk, begyndte at sætte vindpap og panelen sen i dag så har det regnet hele dagen og gør det stadig. Er kommet så langt: Byggeri med sort træpanel og vindpap, grus langs sokkelen, bekymring for regn og fugtbeskyttelse i hjørnet af bygningen.

og der ser ud til at være ret tørt osv.

men bageste hjørne ser ud til at få alt regnen på sig her: En byggeplads med vindpapp monteret på en væg, en stige ved siden, og galvaniserede rør og skiver synlige. Regnvejr og græs i baggrunden.

hvor meget tåler det egentlig? er det helt kørt? bruger i hvert fald ac 350-pappen
hængte i hvert fald en presenning over der sen har ikke lyst til at få hjørnet ødelagt
 
Trodde alle kørte med dug i dag. Vindpapp af papp hører vel til forrige århundrede.
 
  • Synes
Joak og 1 anden
  • Laddar…
Nja jeg skulle vel have rådspurgt en snedker i stedet og ikke gået efter det jeg fik fra købsstedet måske, men nu er det som det er

Så nogen der har styr på hvor meget det tåler, føles lidt som om så snart man begynder så kommer regnen, 😀
 
Eftersom du har åbent bagtil og løft foran, så tror jeg ikke, det skal være noget problem.
 
vectrex sagde:
Trodde alle kørte med dug i dag. Vindpap af pap hører vel til forrige århundrede.
Jeg kører med pap, har det virket i 50 år før, så fungerer det sikkert i 50 år mere resonerede jeg. At pap var meget billigere gjorde mig heller intet.

Men som svar til TS så tåler pap regn uden problemer.
 
  • Synes
Davidbagare og 1 anden
  • Laddar…
Kørte oxo papp sidst, gamle gennemprøvede metoder er noget jeg værdsætter, og ja, dugen klarer regn, sørg for at den sidder ordentligt fast bare så vinden ikke tager fat i den
 
  • Synes
Davidbagare og 1 anden
  • Laddar…
tak for svaret. Så ved jeg det.
 
mexitegel sagde:
Jeg bruger pap, hvis det har fungeret i 50 år før, så fungerer det sikkert i 50 år til, resonerede jeg. At papen var meget billigere, gjorde mig heller ikke noget.

Men som svar til TS så tåler pap regn uden problemer.
Klart at det fungerer, men det fungerer ikke lige så godt.

Dels er den mere følsom over for regn, måske ikke noget problem når den først sidder bag panelet, men indtil da. Så er den meget smallere, så man skal sammensætte meget mere, man får altså potentielt mere luftlækage. Så da den er smallere, tager det også betydeligt længere tid at sætte den op. Nej, jeg foretrækker den mere moderne plastfolie alle dage.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.