Vi er ved at sætte hylder op i opbevaringsrummet.
Det viste sig at være 1.5-2 cm tykke gipsvægge! :(

Hylderne er i form af vægskinner, 160 cm lange med
5 skruehuller i hver skinne (2 stk).

Føles som om almindelige plugs ikke vil holde,
Findes der specielle skruer, plugs osv til gips?

En tanke var først at skrue 2 træplanker op med
ordentligt mange skruer og derefter fastgøre vægskinnerne
i disse.

Har brug for tips! :)
 
Almindelige skruer i gipsen holder ikke til noget som helst. Det bedste er, hvis du kan finde reglarne bag gipsen. En brugbar regelfinder kan man finde for en hund. Ellers må du bruge gipsankre, fx Mollyskrue. Findes i alle byggemarkeder og jernbutikker. Skaff dig også en Mollytang for at gøre monteringen lettere. Koster også omkring 100:-.
 
Bank let efter reglarne med skruetrækkerhåndtag eller lignende og skru enten skruerne direkte i reglarne eller monter liggende reglar først. Forankr ikke noget i gipsen, det giver sig til sidst. Gipsekspander fungerer til lettere belastninger, men dette er jo opbevaringshylder, og man har en tendens til at overbelaste sådanne :) Gips er stiv og føles rigtig godt, indtil det knækker.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.