Er ved at færdiggøre mit første større fliseprojekt, et vaskerum med ca. 13 m2 gulv og ca. 35 m2 væg.
Min tidligere erfaring med flisearbejde er et dusin køkkener.
Gulvet har en gulvafløb og et 110 mm afløb. Væggene har en dør, to vinduer, hvoraf et er rundt, samt ti huller til elinstallationer.
Udelukkende tid til flisearbejdet ligger nu på ca. 50 timer, og jeg regner med 2-4 mere, før jeg er færdig. Dette er betydeligt mere end de ca. 30-35, jeg havde regnet med.
Er jeg alt for langsom, eller er det den tid, man må regne med for en Timell-kopi?
/Vojma
Min tidligere erfaring med flisearbejde er et dusin køkkener.
Gulvet har en gulvafløb og et 110 mm afløb. Væggene har en dør, to vinduer, hvoraf et er rundt, samt ti huller til elinstallationer.
Udelukkende tid til flisearbejdet ligger nu på ca. 50 timer, og jeg regner med 2-4 mere, før jeg er færdig. Dette er betydeligt mere end de ca. 30-35, jeg havde regnet med.
Er jeg alt for langsom, eller er det den tid, man må regne med for en Timell-kopi?
/Vojma
Du ser, hvor mange klager der er på bl.a. kakling, udført af proffer, så hvorfor ikke gøre som dig, bruge nogle ekstra timer, og få det gjort på en god måde. Men nu vil vi se billeder, for at tjekke, hvor fint det er blevet, for du har vel været omhyggelig med at måle midten af væggene, og ikke brugt for små pettingar i hjørnerne.
Billeder kommer når det begynder at blive færdigt. Har nu fuget væggene men har gulvet tilbage. VVS og el mangler også samt nyt loft.
Er nu oppe på i alt 160 timer fordelt således:
- Nedrivning og bortkørsel af gammel indretning - 8 timer
- Nedrivning gammelt gulv inkl. lægter samt opretning af nyt gulv cc300, trækning afløb - 20 timer
- Montering fræset spånplade, fræsning sving, montering gulvvarmeplader, slange, skrueklæbning gulvgips - 12 timer
- Retning tre vægge ca 25 kvm - 24 timer
- Montering OSB + gips ca 35 kvm - 2 mand x 8 timer = 16 timer
- Montering fugtspærre ca 13 kvm - 2 mand x 4 timer = 8 timer
- Flisearbejde væg ca 35 kvm og gulv ca 13 kvm - 2 mand x 24 timer + 10 timer = 58 timer
- Fugning af væg - 8 timer
- Bygning af kasse til væghængt toilet inkl. OSB og gips - 6 timer
Resterende arbejder:
- Fugning af gulv - 6-8 timer
- Flisearbejde "toilet-kassen" inkl. fugning - 8 timer
- Blød fugning - 2 timer
- Fremstilling smyg og foder til rundt vindue dia ~100cm - 6-8 timer
- Montering vaskebænk - 4 timer
- Montering vask - 4 timer
- Fremstilling kælderlåg - ??? timer
- Montering nyt loft med 8-10 spots - 2 mand x 6 timer = 12 timer
Tjaaa... måske jeg lander under 200 timer...
Nogen der har nogle egne tanker om min tidsplanlægning?
Er nu oppe på i alt 160 timer fordelt således:
- Nedrivning og bortkørsel af gammel indretning - 8 timer
- Nedrivning gammelt gulv inkl. lægter samt opretning af nyt gulv cc300, trækning afløb - 20 timer
- Montering fræset spånplade, fræsning sving, montering gulvvarmeplader, slange, skrueklæbning gulvgips - 12 timer
- Retning tre vægge ca 25 kvm - 24 timer
- Montering OSB + gips ca 35 kvm - 2 mand x 8 timer = 16 timer
- Montering fugtspærre ca 13 kvm - 2 mand x 4 timer = 8 timer
- Flisearbejde væg ca 35 kvm og gulv ca 13 kvm - 2 mand x 24 timer + 10 timer = 58 timer
- Fugning af væg - 8 timer
- Bygning af kasse til væghængt toilet inkl. OSB og gips - 6 timer
Resterende arbejder:
- Fugning af gulv - 6-8 timer
- Flisearbejde "toilet-kassen" inkl. fugning - 8 timer
- Blød fugning - 2 timer
- Fremstilling smyg og foder til rundt vindue dia ~100cm - 6-8 timer
- Montering vaskebænk - 4 timer
- Montering vask - 4 timer
- Fremstilling kælderlåg - ??? timer
- Montering nyt loft med 8-10 spots - 2 mand x 6 timer = 12 timer
Tjaaa... måske jeg lander under 200 timer...
Nogen der har nogle egne tanker om min tidsplanlægning?
Klik her for at svare