Dumt spørgsmål måske, men spørger man ikke, får man intet at vide.

Jeg antager, at det billigste er at købe hos grustag? Men hvis man ikke har adgang til anhængertræk/trailer, hvad gør man så? Jeg har hørt, at man kan købe sækkevis nogle gange, plejer man at kunne gøre det hos grustag, og er det meget dyrt sammenlignet med at købe sanden løst?

Eller skal man bestille levering?

Enten kører du selv sanden hjem på en trailer. Det plejer at koste 250-300sek per læs, og du får langt under en kubikmeter med dig.

Du kan også få sanden leveret i storsæk, big bag. Ved ikke hvad det koster.

Det tredje alternativ er, at en lastbil tipper 10 kubik hos dig, det plejer at koste 2500-3500sek afhængig af hvordan og hvem man spørger.

Hvad der er billigst afhænger jo af, hvor meget sand du skal have.

Jeg fik en "skopa" stenmjöl leveret hjem fra grusgraven. Bor ca. 1 km væk. Skopan indeholdt lidt over 1 kubik og jeg betalte totalt 350 spänn.

K
Sand i småsække (25 kg) findes på byggemarkedet.

MathiasS sagde:
Enten kører du hjem med sandet selv på en anhænger. Det plejer at koste 250-300sek per læs, og du får med dig langt under en kubikmeter.
Kommer an på hvor nøje man er med vægten, samt hvor slidt anhængeren er! ;-)

Hvor meget har du brug for?

En trailer koster ca. 200 kr, svarer vel måske til 700 kg, hvis du vil have det leveret til døren koster transporten omtrent 700 kr per time. Så kan du til gengæld få et antal kubik eller ton, og så bliver det pludselig andre tal vi taler om.

Tjek for eksempel under overskriften "Grusgrav" i De Gule Sider og ring til det, der er tættest på dig. De vil give dig en temmelig præcis pris.

MVH
Ronnie

Tag et kig på denne, det er måske ikke den mest økonomiske, men det er praktisk.

www.bigbag.nu

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.