Nogen der ved, hvor man kan købe eg i løbende meter, fx hvis man vil snedkerere et egetræsbord osv? Gerne i Stockholmsområdet ;D

På en velassorteret byggemarked eller hos et snedkeri? Gule sider!!

Tjek direkte med en grossist, nogle gange beskæftiger de sig også med detailhandel f.eks: Fanerimporten eller Fanerkompaniet i Sthlm. Ellers ved de sikkert, hvilke af deres kunder der er bedst til salg.

Jeg har nogle kubik sødruknet eg, som stadig ligger i sikker opbevaring på søbunden, indlejret i ler. Kan det være noget tror du? ;)

MathiasS sagde:
Jeg har nogle kubik sødruknet eg, som stadig ligger i sikker opbevaring på søbunden, indlejret i ler. Kan det være noget tror du? ;)
Jo det lyder jo meget fristende, hent den bare op først og tør den, gør den i stand, så køber jeg den for en horribelt billig pris derefter ;D ;D ;D

At få op stokken er et projekt, der har stået på i tre generationer. Jeg tænkte at fikse det før jeg dør iaf.

Palms i Tyresö (ved Busgaragen). Jeg tror de har også en egen hjemmeside

Tak for alle de gode svar, jeg vil tjekke priserne på disse steder! Takker ;D

Træimporten ser ud til at have en hurtig service og kan lide privatkunder, jeg fik et svar næsten med det samme på min mailforespørgsel. Jeg har dog ingen idé om, hvad der er en "god" pris, så lidt hjælp måske ???

Jeg ønskede at få et tilbud på en ekskive dimension:

Længde 3000mm
Bredde 650mm
Tykkelse 27mm

Jeg fik et tilbud på dette (den eneste forskel var, at bredden var 625mm, det var ok for mig) som lød på 2650kr inkl moms, og så skal jeg køre til hägersten og hente selv, cirka 10 mil t.o.r.

Er det en ok pris, jeg tænker i hvert fald at ringe til mit lokale savværk og høre, da det ikke virker som kanonbilligt, men som sagt jeg ved slet ikke ::)

Jeg ringede til mit lokale savværk og præcis samme mål på pladen kostede 4631kr inkl. moms :o :o :o

oho - gåafstand fra vores hus.

Kan de ikke sende pladen til dig? ...10 mil for en træplade....

Jo men sådan er det altid, bor i Sigtuna så alle indkøb der ikke kan gøres lokalt er altid ca 8-10 mil t.o.r (Uppsala eller Sthlm) ;D

Lidt nedslående resultat i min jagt på materiale til et sofabord men jeg håber på Pondus Snickeri, de havde uhøvlet eg for ca 650kr/m2. De øvrige steder har jo i princippet kun tilbudt almindelig bordplade til (i visse tilfælde) ublu priser.

jonten sagde:
Her kommer et link:

[link]

Måske lidt dyre men ifølge mig.

/Jonas
De virker helt klart bedst, kan anbefales!

Godt sortiment hos Pondus, men priserne er helt vanvittige. Svensk eg af B-sortering (2. klass) vil de have 39380 kr/kbm, Bøg 24.923 kr/kbm og fyr 14.440 kr/kbm.

Det svarer til en prisforøgelse på mellem 400-700%, sammenlignet med grossistprisen på lidt større volumener, typisk en hel pakke på 3-9 kmb.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.