Hej! Har søgt meget på danske nettet men finder ingenting om dette...

Jeg skal bygge en markisekonstruktion som man kan se på terrasser med 2 stålstolper som er fastgjort i jorden og mellem dem en limtræsbjælke. På limtræsbjælken fastgøres dernæst en markise til hver side.

1 hvor køber jeg stålstolperne se vedhæft film
2 hvor køber jeg "foden" til stålstolpen som jeg så skal fastgøre i trækonstruktionen se vedhæft billeder
3 Alternativt hvor kan jeg købe dette brugt og så bare købe nye markiser?
Rød stålbeslag til montering på terrasse, med en firkantet åbning til stålstolpe og fire skruehuller i bunden. Bruges til markisestruktur.

[video=youtube_share;DZxA-FP0AOs]http://youtu.be/DZxA-FP0AOs[/video]

Man laver en tegning og afleverer til sin smed/ stålværksted. Ikke noget man køber færdigt. At bare fæstne i trædækket er ikke tilstrækkeligt...det er store kræfter den indfæstning udsættes for.

Senest redigeret:
Tak for svaret. Men...
Burde der ikke findes en standard at købe? Har set mange løsninger, hvor søjlen har "færdig" plads til at lægge limtræsbjælken ind. Mener du, at alt er specialbygget? Foden synes jeg også, at jeg har set den samme type mange steder, ligesom den jeg viser på billedet, bare med en større "plade".

OK jeg accepterer, at jeg skal fastgøre kraftigere end bare at skrue i terrassebrædderne. Jeg har stålbjælker under trædækket, som faktisk er en bro. Så når jeg først har søjle og "fod", tænker jeg, det bliver en form for svejsning eller anden løsning for at fastgøre til stålbjælken under trædækket. Desværre er stålbjælkerne ikke placeret præcis under, hvor søjlen skal ned. Så det bliver en del overvejelser om, hvordan det skal løses...

Senest redigeret:
Er der ingen andre, der har nogle ideer eller forslag??

Og Verktygsgurun, hvis jeg skal til en stålværksted, har du forslag til nogle i Stockholm-området?

/Y

Hej!

Præcis sådanne stålfødder (stolpskor) købte jeg hos Jula for omkring 25 - 30 kroner.
Desværre kan jeg ikke hjælpe dig med stolperne.

Tak thamström77! Jeg vil tjekke med dem!

Er der nogen anden, der har forslag til, hvor jeg finder fötter og stolpar?

yossy sagde:
Tak thamström77! Skal undersøge med dem!

Er der nogen anden, der har forslag til, hvor jeg kan finde fødder og stolper?
Ingen idé at tage til jula. De har ikke sådan noget. Det, Thamström77 sandsynligvis har set, er en galvaniseret stolpesko af plade, som er almindelig, når man sætter et rækværk op, fx på terrassen. Du har brug for grovere sager.

Senest redigeret:
Yep du har ret Værktøjsguruen. Skal lede efter smede og stålværksteder. Hvis du har tips til en god en, så sig til :-)

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.