14,911 læst ·
13 svar
15k læst
13 svar
Hvor køber jeg fiberarmering til beton?
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 indlæg
Den eneste mulighed synes at være, at nogen kan "spilde" lidt på en betoncentral. Materialomkostningen er i princippet nul, men det synes at være som at bande i kirken at bede om at få købe.Loner sagde:
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 indlæg
Gode tips!
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 indlæg
Ved faktisk ikke, men vi har fået hestehår fra en nabo, når Mr X skal have det i lerblandingen, og det er fra når hestene bliver renset. Remmen da eller? er det hvad man kalder "hele hestekroppen"?Johan Gunverth sagde:
Måske virker det slet ikke til beton ved nærmere eftertanke...
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 276 indlæg
Så er det remmen, selve pelsen altså. Jeg husker, at jeg fik hundehår i klinkefugen en gang, og det klistrede fast så frygtelig. Det er måske keratinet i hår, der binder til cementen og armerer.MaxPax sagde:
Findes en masse forskellige, jeg bestilte denne her for at teste lidt med: http://www.amazon.co.uk/gp/product/B0073T0VRI/ref=oh_details_o00_s00_i00?ie=UTF8&psc=1thomasx sagde:
der findes ganske mange beregningsinstruktioner i produktbeskrivelserne
Et andet alternativ er måske den fiberarmering, der bruges til tyndpuds. Let at klippe efter forskellige former og kan garanteret bestilles hos de fleste byggemarkeder på rulle. Dyrt dog, og jeg ved ikke, om det overhovedet er afprøvet i betonapplikationer...
Klik her for at svare