Tænkt støbe nogle småting, og tænkte så at blande fiberarmering i min beton, men hvem sælger fiberarmering?

/L

Loner sagde:
Tænkte støbe en del småting, og tænkte at blande fiberarmering i min beton, men hvem sælger fiberarmering?

/L
Den eneste mulighed synes at være, at nogen kan "spilde" lidt på en betoncentral. Materialomkostningen er i princippet nul, men det synes at være som at bande i kirken at bede om at få købe.

bumper denne tråd med info om at glasfiberarmeringsfiber i løs vægt findes på amazon.co.uk, bestilte lige 2 kilo.

• Synes
frimson og 1 anden
  • Laddar…
Gode tips!

M
Kender man en bonde med hest eller har en selv, så går det godt med hestehår også...

MaxPax sagde:
Känner man en bonne med häst eller har en själv så går det bra med hästhår också...
Mener du remmen, manen eller svansen?

Hvis det er småting, der skal støbes, kan man vel rive lidt almindelig glasfibermåtte fra hinanden, som kan købes forskellige steder?
Eller skal det være en speciel type måtte til beton?

Forbo sagde:
bumper denne tråd op med info om, at glasfiberarmeringsfiber i løs vægt findes på amazon.co.uk, bestilte lige 2 kilo.
Link?

Hvor meget skal man have pr. liter færdig beton?

M
Johan Gunverth sagde:
Mener du remmen, manen eller halen?
Ved faktisk ikke, men vi har fået hestehår fra en nabo, når Mr X skal have det i lerblandingen, og det er fra når hestene bliver renset. Remmen da eller? er det hvad man kalder "hele hestekroppen"?

Måske virker det slet ikke til beton ved nærmere eftertanke...

MaxPax sagde:
Ved faktisk ikke, men vi har fået hestehår fra en nabo, når Mr X skal have i lerbruket, og det er fra når hestene ryktes. Remmen da eller? Er det hvad man kalder "hele hestekroppen"?

Måske fungerer det slet ikke til beton ved nærmere eftertanke...
Så er det remmen, selve pelsen altså. Jeg husker, at jeg fik hundehår i klinkefugen en gang, og det klistrede fast så frygtelig. Det er måske keratinet i hår, der binder til cementen og armerer.

Ah, Ok. Jeg fik indtrykket af, at der fandtes nogen, hvor man selv kunne angive præcist den vægt, man ønskede.

Obs: The addition of fibers does not replace structural steel reinforcement

M
Et andet alternativ er måske den fiberarmering, der bruges til tyndpuds. Let at klippe efter forskellige former og kan garanteret bestilles hos de fleste byggemarkeder på rulle. Dyrt dog, og jeg ved ikke, om det overhovedet er afprøvet i betonapplikationer...

Alle, der sælger beton fra finja betong *burde* kunne ordne det, men de tager godt betalt...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.