K
D doubleH sagde:
Antager at du missede, at det er trykimprægneret, der efterspørges...?
Jeg missede det ikke, mit tip er lige så godt eller bedre end trykt tømmer.

K
T Tjrex sagde:
Njaaa ved ikke om jeg er enig.

[link]
Det gør ikke noget, hvis du ikke er enig 😃.

Jeg taler om, at nøje udvalgt træ, der saves i passende dimensioner, er bedre end det trykte træ, som jeg kan købe hos byggemarkederne.

F fribygg sagde:
Jeg har bemærket, at du søger trykimprægneret, men foreslår alligevel, at du overvejer dit valg en gang til, da det at købe kernfyr, eg eller lærk sandsynligvis vil give en bedre levetid på broen.

Spørg hvorfor 45x95 mm? Det er jo ofte høvlet, og det bør du næppe have behov for med en sådan placering ved vandoverfladen. Jeg foreslår, at du satser på savet to-tommer fire dvs 50x100mm.
Årsagen til dimensionshøvlet (45x95) er, at jeg skal erstatte eksisterende reglar i en kajkant (øverste regel er frisk). Den eksisterende regel hviler mod betonfundament og hvis den erstattes med en grovsavet (50x100) skal reglerne hakkes ud ved hvert fundament for at kanten skal hænge lodret.
Derfor fungerer det sandsynligvis heller ikke med såkaldt "brotræ", da reglerne ofte er uhøvlede og derfor har forkert dimension.

D doubleH sagde:
Anledningen till dimensionshyvlat (45x95) är att jag skall ersätta befintliga reglar i en kajindfatning (övre regeln är frisk). Den befintliga reglen vilar mod betonfundament og om den erstattes med en grovskåret (50x100) så må reglarne skæres ud ved hver fundament for at indfatningen skal hænge lodret.
Derfor fungerer det sandsynligvis heller ikke med såkaldt "brotræ" da reglarne ofte er uhøvlede og derfor forkert dimension.
OK
Selv ville jeg ikke bekymre mig om 5 mm hældning på en broindfatning, når isen skubber broen kan den jo let flytte sig en dm eller mere..

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.