Hvor kan man få fat i sådan bitumentape i Sverige, hvis man vil beskytte den nederste del af væggen ordentligt? Hvad hedder det?

Se nederst på væggen, blå tape:

Blå bitumentape anvendt langs bunden af en væg i et byggeprojekt med mand der peger på tapen.

https://www.youtube.com/watch?v=H4eUGi4uWgM

Køb en tagpap og del på hvorfor det skal være tape

Bumpar denne tråd igen. Har grublet videre her. Blev lidt interesseret i EPDM gummi (efter at have set på YouTube, når de lægger EPDM på tage). Hvis man klæber en strimmel EPDM nederst på væggen (udegips eller lignende), burde det holde i mange år :-)

Hvor køber man EPDM gummidug og kontaktlim til dette? Læste også, at gummidug til damme er præcis det samme som til tage (men de er renere, så fiskene ikke dør). Så EPDM til damme kan man bruge.

Hvorfor skal du bruge noget sådant? Uden nogen større kendskab til amerikansk byggeteknik, så er spørgsmålet jo om resten af konstruktionen. Vand/fugtisolering på begge sider i en væg (ditt.spärr inv. ifølge svensk norm) men kun nederst på ydersiden, virker det ikke lidt risikabelt, for det er jo der eventuel fugt ender til sidst mellem tætningslagene eller?

Det er bare fordi jeg har en så lav betonplade, hvor jeg skal bygge mit fritstående skur. På det gamle skur, jeg rev, var både bundremmen og vindtætningspapiret nederst også blevet dårligt. Så jeg tænkte at forbedre konstruktionen denne gang. (det var ikke mig, der havde bygget det forrige skur).

Af videoen fremgår det, at han bygger den nedre del af væggen i trykimprægneret krydsfiner. I Sverige er det "forbudt" at bygge ind trykimprægneret træ i konstruktionerne.

Læg en række Leca-blokke på pladen, hvis du har brug for at få træet op fra jorden.

Klicka sagde:
Bumpar denne tråd igen. Har tænkt videre her. Faldt lidt for EPDM gummi (efter at have set på youtube når de lægger EPDM på tag). Hvis man klistrer en strimmel EPDM nederst på væggen (udegips eller lignende) så burde det holde i evigheder :-)

Hvor køber man EPDM gummidug og kontaktlim til dette? Læste også, at gummidug til damme er præcis det samme som til tag (men de er renere så fiskene ikke dør). Så EPDM til damme kan man bruge.
EPDM damdug kan bl.a. købes på hornbach, koster ca 90:-/M2. Kan også bestilles på nettet.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.