12,721 læst ·
10 svar
13k læst
10 svar
Hvor kan man få fat i rundstav 50 mm diameter i Stockholm?
Hvor kan man få fat i rundstav 50mm diameter i Stockholm? 44mm er for lille. Den skal være ca. 150 cm lang.
Senest redigeret:
Som skaft på en slædehammer.
150 cm lang? Hvor tungt er slæghovedet? Det bliver en meget stor og tung slædehammer.
En almindelig rundstav i f.eks. fyr i sådan en dimension vil ikke holde til nogle hårde slag. Et rundt skaft med 50 mm i diameter vil desuden være utrolig svært at holde om - skaftet bør nok have mindre dimensioner og være ovalt.
En almindelig rundstav i f.eks. fyr i sådan en dimension vil ikke holde til nogle hårde slag. Et rundt skaft med 50 mm i diameter vil desuden være utrolig svært at holde om - skaftet bør nok have mindre dimensioner og være ovalt.
Ja, det skal være en djævel til slaghammer, det værste man kan tænke sig. Skaftet kan ellers styrkes uden at begynde at græde af anstrengelse. Jeg har meget store hænder, så 50 kan være en mulighed, men jeg er ikke sikker. Ovalt er også det bedste, men jeg kunne ikke finde noget sådant. Men måske skal jeg prøve med en 44mm.
44mm rundstav i fyr vil ikke holde til særligt hårde slag. Har du allerede et slæghoved? Skal du slå ned pinde til cirkustelt eller hvad skal du lave? Ofte kommer man ret langt med en almindelig 4-6 kg slædehammer.
Jeg skal slå øresundsbroens wirefæstninger ned i klippen i hånden. Staten havde ikke råd til maskiner.
Jeg tror heller ikke, det holder, jeg tænkte bruge et jernrør i stedet. Til grebet kan man vikle det samme tape som til floorball-stave, og måske presse det lidt ovalt i en skruestik. Reflektioner?
Jeg tror heller ikke, det holder, jeg tænkte bruge et jernrør i stedet. Til grebet kan man vikle det samme tape som til floorball-stave, og måske presse det lidt ovalt i en skruestik. Reflektioner?
Findes hvor?
Findes hvor? Præcis som du skriver: jernhandlen. Flere svar har jeg ikke, fordi jeg har langt til Stockholm. Men ifølge Google med en søgning på slæggeskaft har Fenixgruppen skaft i flere forskellige størrelser. Täby Jern AB er en af ejerne. Lundqvist Maskin & Værktøj ser ud til at have det ligesom Beijer Bygg (det skaftet ser ud til at være smallere)bågfils-bert sagde:
Klik her for at svare