Det er små typ pladeskruer til nummerpladebelysningen på bilen, virker svært at få fat i.

A Andy78 sagde:
Det er små typ plåtskruv til nummerplåtsbelysningen på bilen, verkar svårt att få tag i.
Hvad betyder 1,4?
Hvad skal du bruge skruerne til?

Jeg antager, at det er dimensionen mellem gevindene på skruen.
der står sådan her M4,2X1,4X13 MM (effektiv længde 6,6MM)
6.6 passer nok med længden målt fra skruehovedet.

Det kræves derfor M4 2X.
Mærkeværkstedet vil have 10kr stykket for disse skruer.

Jeg tror ikke, at du får fat i to skruer meget billigere end det, desværre.

Hvis det er "vanlig" plåtskruv 4,2 x 13, så er det en vanlig dimension, jeg har nogle hundrede men porto er 7 kr.

Protte

Så må jeg tage dem fra mærkeværkstedet, jeg skal bare bore dem ud først, der er ikke så meget at bore i, om man siger sådan. Jeg skal venstrebore med en 1,5 mm bor og håber, at de følger med ud.

Skruehovedet originalt er helt værdiløst, mindste stjernebids og så rust oveni, som skabt til at blive ødelagt.

A Andy78 sagde:
Mærkeværkstedet vil have 10kr stykket for disse skruer.
Det vil jeg nok påstå var ret rimelig pris for en lille skrue som reservedel.
I bulkpack med 500 styk koster de vel 150 kroner posen, men som reservedel betaler du 9,75 for at slippe for at spekulere på, hvilken skrue det er, og at den findes tilgængelig.
Jeg har måtte give op mod hundrede kroner for lignende småting.

• Synes
Nyfniken
  • Laddar…
Fotografen Fotografen sagde:
Det vil jeg nok påstå var en rimelig pris for en lille skrue som reservedel.
I bulpakker med 500 stykker koster de vel 150 kroner posen, men som reservedel betaler du 9,75 for, at du slipper at tænke på, hvilken skrue det er, og at den er tilgængelig.
Jeg har måttet betale op til hundrede kroner for lignende småting.
Jeg plejer at købe skruer, møtrikker og skiver i isenkræmmeren, omkring 2-3 kr. stykket, det er ikke værd at køre rundt og lede bare for disse skruer, har dog en butik rundt om hjørnet, der sælger RC biler, både og andet skal tjekke med dem.

A Andy78 sagde:
Så må jeg tage dem fra mærkeværkstedet, jeg skal bare bore dem ud først, der er ikke så meget at bore i, hvis man siger sådan.
Jeg vil venstrebore med en 1,5 mm bor og håber, at de følger med ud.

Skruehovedet originalt er helt værdiløst, den mindste stjerneskruetrækker og så rust på det, som gjort til at vride i stykker.
Undskyld min dumhed, hvordan gør man, når man venstrebore?

Man borer til venstre.

Der findes bor fremstillet til formålet, det er en fordel, at boren snurrer den vej, som en skrue eller bolt skal ud, nogle gange løsner den sig på grund af friktionen og varmen.

Mit indlæg #10 var forkert! Allerede i begyndelsen af 60'erne stødte jeg på metalbor med venstrevendt spiral. Jeg arbejdede dengang i et halvt år på Svenska Metallverken i Uppl.Väsby. Disse bor blev anvendt i kurvestyrede flerspindlede automater, der bearbejdede arbejdsemnet fra tre sider samtidigt. Dette skyldtes, at spindel ét, som var mestre og roterede med uret, spindel to og tre roterede mod uret. På den måde sparede man arbejdstid og reducerede antallet af opstillinger af arbejdsemnet. Man kan vel formode, at det var en eller anden innovativ person inden for fremstillingsindustrien, som "tilfældigvis" fik disse bor med hjem, borede i en bolt og bemærkede, at gevindet fulgte med ud og dermed så mulighederne for profit ved at markedsføre disse som et ufejlbarligt middel til at få fjernet massede bolte.

Jeg må tilføje, at det gælder om at ramme lige på midten af bolten.

Senest redigeret:
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.