Så, de her alligatorpluggen fra toggler som skal være så gode, hvor får man fat i dem egentlig? Jeg har kun fundet en webshop indtil videre (skruvnet) og jeg ville foretrække at gå ind i en butik (i stockholm) og handle dem, hvis muligt, og hvis det ikke bliver meget dyrere, det går ligesom lidt hurtigere plus ingen fragtomkostninger og måske mindre volumener..

Har du tjekket med Woody bygghandel?

hmm, eftersom i meget få byggemarkeder endnu er kommet ind i det 21. århundrede med os andre og har fået fornuftige hjemmesider med sortiment og billeder på, så antager jeg, at man må ringe rundt til hver eneste... suk.

Woody ligger lidt langt væk for bare at købe nogle plugs... Huddinge er den nærmeste, har ingen bil i øjeblikket, så det går ikke, men tak for tippet, kan blive relevant, hvis jeg ikke finder noget andet.

Visse af Bolist-forhandlerne har alligatorplugg i sortimentet.

Måske OT, men for pokker hvor de der pluggar er gode!

Senest redigeret:
Y
Jeg må have gjort noget forkert, da jeg testede de der dyringarna, for det blev slet ikke godt.

Men... Min lokale XL-byg har sådan nogle, måske har jeres i Stockholm det også.

kigget Wirströms (som er Bolist-tilknyttede) og de har dem ikke, jagten går videre. Tak for tipset om XL-Byg. Dog, hvis jeg ikke har fundet og købt dem senest tirsdag, så bliver det den dér hjemmeside, selvom det bliver en masse plug...
Dog: hvis nogen kan bevise, at der findes andre plug, der er bedre dvs lige så alsidige og lige så eller bedre holdbarhed, så er jeg lutter øren...

næh, jeg giver op. Det ser ud til, at de har gjort det i nogle byggemarkeder, jeg ringede til, de kan heller ikke få fat i alligatorplugg.
Skal sætte en elfa-sparing væghængt skrivebord plus hylder op på en væg, skrivebordet vil blive belastet med omkring 45 kg hjemmeelektronik, så der vil være lidt trækkræfter... Men det skal sidde i et hjørne og vil blive fastgjort mod begge vægge.
Væggen ser ud til at være mursten. Huset er bygget i 1947, får rødt pulver fra borehullet, men det er træg som pokker med min bosch psb 700 2re, føles som for træg til mursten. Eller også er det ikke hulmursten men massivt..?
Har i hvert fald anskaffet en blåbosch borehammer nu.
Så hvis jeg efterlader alligatorpluggen eftersom de virker umulige at anskaffe her i hovedstaden, og så vælger jeg en anden stærk plugg: skal jeg vide, om det er hulmursten eller andet? Det var ligesom pointen med en slags stærkere universalplug som alligatoren.

Som vanligt siger jeg bare Fischer. Kig i deres produktkatalog for at finde ud af, hvad du har brug for.

Selv har jeg sat en Efla hylde op med fem sparringsskinner i en bærelist med syv (7) UX-plugs i enkeltgips. Hylden havde seks hyldeplan og var belastet med langt over 45 kg.

Hylden var oppe i tre år, indtil vi tog den ned ved flytning.

Tak for tips.
Det er vel sådan, at jeg har haft lidt dårlige erfaringer med 'almindelige' plug af billig type såsom CO's fire-sorters-æske, de er ifølge mig helt værdiløse. Og så har den mistænksomhed spredt sig til 'almindelige' plug generelt, indtil jeg fandt en ret anderledes model dvs alligator.
Men det er klart, at hvis jeg bruger en af de anerkendte som Fischer eller Hilti, så skal mere 'almindelige' plug jo fungere, for mig ligesom for alle andre...

Som vanligt med plug er det vigtigste at vide, hvad det er, de skal sidde i, altså vægmateriale og konstruktion? Tegl? Beton? Plader? Træ?

EDIT: Tegl... Okay, Fischer med X i navnet vil nok virke. Ikke -S pløk, men mere dyre varianter desværre. Skal lede, om jeg finder hvilke, jeg mener...

EDIT2: De hedder UX eller ?X og er ret store. Er det blødt, typ letbeton, så skal du have dem, der hedder GB.
http://apps.fischer.de/poc/default.aspx?page=layer&sprache=en&kat=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G1&ekat=$EKAT-HK-EN&path=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G1&path=$MART-HK-$MKAT-HK-$MPG-G1

Senest redigeret:
Vi har murstamme (massivt), og jeg har i flere år brugt disse dobbeltexpandere i dimensioner op til 12 mm (se også billede):

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=135131621

(Efter tips i Byggahus, fra Classe af alle steder, men virkelig rigtig gode plugs!)

Desværre er de udgået siden et par år tilbage, og mit lager begynder at svinde. Nogen der ved, hvor man kan finde lignende?

/A

• Grå dubbelexpander med serrateret design til montering i massivt murværk.
Den der på billedet blev jeg faktisk anbefalet i to isenkræmmere. Findes lidt overalt, men pudsigt nok under forskellige navne...

havde glemt denne tråd. Jo, det gik godt med dem der er på billedet lige ovenfor. Satte i øvrigt i hvert eneste hul på skinnen, ret så overkill men kan godt lide både bælte og seler.
Det ser ud til, at mange producenter har deres navn på hvad der i hvert fald ser ud og føles som nøjagtigt samme plug...

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.