5,398 læst ·
17 svar
5k læst
17 svar
Hvor godt isolerer 50mm kanalplast?
Side 1 af 2
Hej.
Jeg er ved at bygge en attefallsudvidelse på mit hus. Det skal være kanalplasttag 50mm. Væggene bliver isolerede og tolagsvinduer, som jeg har købt brugt. Udvidelsen står på stolper, og der bliver 170mm isolering i gulvet.
Jeg bliver nødt til at fjerne den gamle terrassedør, da den sidder sådan, at det gør det umuligt at indrette fornuftigt, hvor den står.
Spørgsmålet er nu, om jeg skal sætte en glasdør i, eller om udestuen bliver så godt isoleret, at en dør ikke vil være nødvendig?
Hvad tror I?
Jeg er ved at bygge en attefallsudvidelse på mit hus. Det skal være kanalplasttag 50mm. Væggene bliver isolerede og tolagsvinduer, som jeg har købt brugt. Udvidelsen står på stolper, og der bliver 170mm isolering i gulvet.
Jeg bliver nødt til at fjerne den gamle terrassedør, da den sidder sådan, at det gør det umuligt at indrette fornuftigt, hvor den står.
Spørgsmålet er nu, om jeg skal sætte en glasdør i, eller om udestuen bliver så godt isoleret, at en dør ikke vil være nødvendig?
Hvad tror I?
Ikke tilstrækkeligt desværre. Du vil få et stort træk fra taget, alt går, men der vil være behov for unødvendigt meget varme for at kompensere for trækket. Dit kanalplasttag har ca. 0,8 i u-værdi, mens et tag skal holde ca =0,2-0,4.
Med venlig hilsen, fremax
Med venlig hilsen, fremax
Okay. Tak for svaret.fremax sagde:
Så tager jeg og kigger på en god skydedør. En glaseret. Tror du, at det er nødvendigt med en rigtig med isolerglas, eller er det tilstrækkeligt med en simpel indre skydedør i glas?
Tak for hjælpen!fremax sagde:
Så leder jeg efter en acceptabelt flot terrassedør, der tillader mig at bygge hele pakken ind.
Bør man kunne holde mindst 10 grader i udestuen om vinterens koldeste periode?
Tænkte at have porcelænsblomst voksende og også figentræ og lidt andet småt og godt.
Tak! Jeg skal prøve at huske at lægge billeder op 
Du kan bygge egen karm med regler/trælister og tætningsbånd, sørg bare for, at alt er tæt og isoleret, så behøver du ikke købe en facadeparti. Er du ikke 100% sikker med målene, hold lidt øje på blocket efter fejlmålte vinduer eller lignende. Plejer oftest at kunne fås for 60-80% af nyprisen.
Med venlig hilsen, fremax
Med venlig hilsen, fremax
Ah! Virkelig god idé!fremax sagde:
Du kan bygge din egen karm med reglar/trælister og tætningsbånd, sørg blot for, at alt er tæt og isoleret, så behøver du ikke købe en facadeenhed. Er du ikke 100% sikker med målene, hold lidt øje på blocket efter fejllavede vinduer eller lignende. Det plejer ofte at kunne fås for 60-80% af nyprisen.
Med venlig hilsen, fremax
Jeg befinder mig mellem Jönköping og Falköping
Edit. Det, der var så godt med 2 meter, er, at man på Skånska Byggvaror kan få en vinteraltansskydedør med 3 paneler = større åbning