Hej,

I vores rækkehus bygget i 1983 er der 10mm tykkelse på loftgipsen. Da gipsen var så dårlig et sted, hvor tidligere ejere har sat loftslamper op, har jeg brug for at udskifte en del på ca 20x20cm. Er der nogen, der ved, hvor jeg kan få fat i en gipsplade med 10mm tykkelse?

9mm + nogle lag lumppapp bagved måske virker?

• Synes
pali75
  • Laddar…
Tak for tippet, men findes der 9mm til indendørs brug? Har hørt, at man ikke skal have imprægneret indendørs (fandt kun 9mm udendørsgips, da jeg søgte). Lidt mærkeligt også, at ingen ser ud til at have 10mm tykkelse længere. Der burde være en og anden, der har det hjemme og har brug for et skæringsstykke eller lignende og ikke vil omlægge det hele.

• Synes
gurra-g
  • Laddar…
S
pali75 sagde:
Tak for tippet, men findes der 9mm til indendørs brug? Har hørt, at man ikke skal have imprægneret indendørs (fandt kun 9mm udendørs gips, da jeg søgte). Lidt mærkeligt også, at ingen ser ud til at have 10mm tykkelse længere. Der burde være en eller anden, der har det derhjemme og har brug for en skarvbit eller lignende og ikke vil omlægge det hele.
for man behøver ikke en gipsbit for at reparere det. dog nemmest for hobbyhåndværkere. tænk på, at reparationen kan komme til at være synlig.

• Synes
pali75
  • Laddar…
Findes der ikke andre typer plader i 10 mm? Behøver jo ikke være gips.

• Synes
pali75
  • Laddar…
tag masonit + 6mm renoveringsgips.

• Synes
pali75
  • Laddar…
Tak for tipsene! Nej, man behøver måske ikke gips, men det føltes mest naturligt, når det var det før. Tror jeg går med masonit og derefter 6mm renoveringsgips så. Satte to tværbjælker/glesplanel, som jeg skruer fast både gammel og ny plade i, så det skal nok ikke kunne ses, hvis man spartler fint og maler.

Fotografen sagde:
Findes der ikke andre typer skiver i 10 mm? Behøver jo ikke være gips.
Både krydsfiner og spånplade findes i 10 mm.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.