2,586 læst ·
25 svar
3k læst
25 svar
Hvor finder man lange galvaniserede gevindstænger?
Jeg byggede en stor terrasse med kraftigt rækværk for over tyve år siden. Rækværket på den ene kortside hælder nu betydeligt udad på midten, hvor den yderste gulvbjælke har vredet sig. En måde er at sætte en kraftig gevindstang gennem rækværkspælens nederste del og trække den gennem to-tre tilstødende gulvbjælker parallelt med den yderste. Man kan derefter justere rækværkets hældning ved at sætte tykke skiver og møtrikker ved hver bjælkegennemføring. Men centerafstanden mellem hver gulvbjælke er ca. 1,35 m, gevindstænger sælges i enmeterslængder. De kan skarves med møtrikhylstre, men uden at have tegnet det op i skala ved jeg allerede, at mindst et sådant møtrikhylster vil komme til at ligge midt i en gulvbjælke (Murphys lov). Hvor kan man få fat i lange galvaniserede gevindstænger M24?
Der er mange alternativer, men det fælles er, at det bliver dyrt, og at det går uden for de sædvanlige kanaler.S star_daddy sagde:
Ved ikke om det stadig er sådan, men Conrad havde i hvert fald tidligere fri fragt over 1000:- selv på omfangsrige artikler. Kan blive en særlig god forretning, hvis man har brug for noget leveret til døren.
Det må blive stumt, og jeg forestiller mig, at det bliver bedre, jo færre samlinger der er...
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 7 419 indlæg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 7,419 indlæg
Alle "seriøse" byggvarehuse og alle tilsvarende butikker mod industri har kanaler til at hjemtage sådanne, så spørgsmålet er vel bare, om de gider anstrenge sig lidt og vil give dig en fornuftig pris, værd at forsøge synes jeg.
En del af dem handler kun med virksomheder, og man skal have et kundnummer hos dem. Og de er frygteligt dyre, men storkunder har selvfølgelig mindst 50 procents rabat...Rickard. sagde:
Jeg arbejdede med mange sådanne før, men ingen af de kontaktpersoner jeg kendte er tilbage, nu er alle helt fremmede virksomheder igen, selvom man går ind i samme kendte dør og møder samme slidte dørmåtte. Den bedste af de bedste tabte pusten helt da chefen gik på pension og nu forfalder huset og der står femten rustne bilvrag på bagsiden...Den ofrivillige klåparen sagde: