Jeg byggede en stor terrasse med kraftigt rækværk for over tyve år siden. Rækværket på den ene kortside hælder nu betydeligt udad på midten, hvor den yderste gulvbjælke har vredet sig. En måde er at sætte en kraftig gevindstang gennem rækværkspælens nederste del og trække den gennem to-tre tilstødende gulvbjælker parallelt med den yderste. Man kan derefter justere rækværkets hældning ved at sætte tykke skiver og møtrikker ved hver bjælkegennemføring. Men centerafstanden mellem hver gulvbjælke er ca. 1,35 m, gevindstænger sælges i enmeterslængder. De kan skarves med møtrikhylstre, men uden at have tegnet det op i skala ved jeg allerede, at mindst et sådant møtrikhylster vil komme til at ligge midt i en gulvbjælke (Murphys lov). Hvor kan man få fat i lange galvaniserede gevindstænger M24?

J jahallåja sagde:
[link]

Højt Google-resultat ved søgning på
gängstång "M24x2000" galvad udendørs
Tak for tipset! Jeg har købt maskiner fra dem men havde ikke styr på, at de havde gängstång i lange længder!

• Synes
jahallåja
  • Laddar…
C
Problemet plejer at være fragt. Pakker er f.eks. max 1,5 m længde hos Postnord. Derfor sælges de især i 1-meters længder. Ellers har f.eks. Ahlsell 2-meters, hvis du har mulighed for at handle derfra.

C cpalm sagde:
Problemet plejer at være fragten. Pakker er fx max 1,5 m længde hos Postnord. Derfor sælges de primært i 1-meterslængder. Ellers har fx Ahlsell 2-meter, hvis du har mulighed for at handle derfra.
Måske busfragt?

Hornbach sælger 2 meters længder, ved ikke om de har lige m24

C
S star_daddy sagde:
Måske busfragt?
Der er mange alternativer, men det fælles er, at det bliver dyrt, og at det går uden for de sædvanlige kanaler.

Ved ikke om det stadig er sådan, men Conrad havde i hvert fald tidligere fri fragt over 1000:- selv på omfangsrige artikler. Kan blive en særlig god forretning, hvis man har brug for noget leveret til døren.

Hvorfor ikke bruge skarvmøtrikker og kappe den eventuelle gevindstang hvis samlingen havner midt i en regel?

• Synes
tergo og 3 andre
  • Laddar…
Det må blive stumt, og jeg forestiller mig, at det bliver bedre, jo færre samlinger der er...

Rickard.
Alle "seriøse" byggvarehuse og alle tilsvarende butikker mod industri har kanaler til at hjemtage sådanne, så spørgsmålet er vel bare, om de gider anstrenge sig lidt og vil give dig en fornuftig pris, værd at forsøge synes jeg.

Rickard. Rickard. sagde:
Alle "seriøse" byggemarkeder og alle tilsvarende butikker mod industri har kanaler til at tage sådanne hjem, så spørgsmålet er vel bare, om de gider anstrenge sig lidt og vil give dig en fornuftig pris, værd at forsøge synes jeg.
En del af dem handler kun med virksomheder, og man skal have et kundnummer hos dem. Og de er frygteligt dyre, men storkunder har selvfølgelig mindst 50 procents rabat...

P
Proffsmagasinet har 2 m-længder til 440 pesetas og 300 pesetas i fragt.

P
Måske kan et mekanisk værksted skaffe det gennem sine kanaler, hvis du har et i nærheden at smutte forbi.

Behøver man ikke gevind hele vejen, går det vel at skære gevind i enderne på en almindelig stålstang?

Den ofrivillige klåparen sagde:
Måske kan et mekanisk værksted bestille hjem gennem deres kanaler, hvis du har en i nærheden at kigge forbi.
Jeg arbejdede med mange sådanne før, men ingen af de kontaktpersoner jeg kendte er tilbage, nu er alle helt fremmede virksomheder igen, selvom man går ind i samme kendte dør og møder samme slidte dørmåtte. Den bedste af de bedste tabte pusten helt da chefen gik på pension og nu forfalder huset og der står femten rustne bilvrag på bagsiden...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.