Mikael_L
Noget udseende der ligner denne lidt:
MediaBinaryLoader.axd eller Takstos_liten.jpg

Diameter på røret 64 mm. (yder)
Jeg kan også fikse det lidt med større diameter, op til 75mm (indre) skulle i hvert fald ikke være noget problem.
Udseende er ret ligegyldigt, da det bliver skjult.
Plade af en slags tænker jeg, så det tåler varme.
Længde på stussen spiller heller ikke så stor rolle, så længe det er mindst 2 cm, så jeg kan fastgøre en slange der.

Hvilke butikker skal jeg lede i, Biltema, Bauhaus, IKEA?
Under hvilke kategorier skal jeg søge, ventilation, køkken, bildelar ...?

Det er til kaminens tilluft, men det spiller vel heller ingen rolle.

Findes lidt overalt, bruges f.eks. til at tilslutte ventilationsslange til emhætte. Jeg syntes, jeg så en på Jula sidst, jeg var der, men jeg kan ikke finde den online.

Mikael_L
Men det er jo så lille en diameter, kun 64mm. Så jeg tror, at alle ventilationsgrejer er for store, eller hvad?

Et ventilationsfirma har måske mere usædvanlige diametre, Bevego f.eks.

Mikael_L
Jeg kan tjekke.

Nu begyndte jeg også at overveje campingvogns- og autocamperventilation.

Du har jo 63mm diameter som sprio om det fungerer, sjældent den diameter bruges og skal sandsynligvis bestilles men de store drager som fx lindab anvender denne. Siden 104 og frem i katalogen så finder du stosarna.

Min lokale Optimera har et par hyldemeter med lindab ting, bøjninger, stosar og rør.

Mikael_L
Hos en lokal ventilationsfirma her havde de grejer på lager ned til 80mm rør.
Og en sådan her 80mm-studs fungerede helt udmærket. Men slangen måtte trykkes ind på indersiden i stedet, men det kommer til at fungere lige så godt.
Gummitætningen river jeg for øvrigt af.

Nu skal jeg bare modificere den flade plade (klippe lidt væk) og bore 3 huller til fastgørelsen.

Tak for engagementet.

• Ventilationsrør på 80 mm monteret på en metalflange på grov grusbelægning, med slange presset indvendigt og manglende gummipakning.
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.