4,098 læst ·
29 svar
4k læst
29 svar
Hvor finder jeg 40mm søm?
Kamspik 35 mm findes hos Ahlsell blandt andet. Kamspik griber utroligt godt, så det burde kompensere for den kortere længde.B blork sagde:Jeg føler mig som en idiot, men jeg kan ikke finde ud af, hvor man kan købe varmforzinket 40mm søm som disse?
[billede]
Har været på Byggmax, Jem&Fix, XLBygg og ingen ser ud til at have dette?!
(Jeg skal sømme to 22mm brædder sammen, så jeg har brug for 40mm for at sømmet ikke skal stikke ud. 50mm er der rigeligt af men bliver jo ikke godt..)
Det må blive til at bestille denne nu, har googlet en time mere og finder intet fornuftigt.MultiMan sagde:
Hvis nogen vil købe 950 søm af mig, så sig til.
Edit:
Disse findes jo ellers fra Byggahus.se: https://shop.byggahus.se/collections/spik/products/ankarspik-tdg-300-pack-fast
Jeg ved ikke, hvad tdg er for en behandling? Egnet til udendørs brug?
Overvejer også at måske droppe at bruge blegkspik som det var fra starten og bruge farmskruer i stedet, nemmere at skrue af den dag, det skal af igen..
https://shop.byggahus.se/products/farmarskruv-traregel-ufo-150-pack-fast?variant=46460630696266
Tror ikke man ser nogen forskel på afstand, at det er skruer på den ene side og søm på den anden?
Senest redigeret:
Ser ud til at være ring- eller kamspiker..B blork sagde:Jeg føler mig som en idiot men jeg kan ikke finde, hvor man kan købe varmforzinket 40mm søm som disse?
[billede]
Har været i Byggmax, Jem&Fix, XLBygg og ingen synes at have dette?!
(Jeg skal sømme to 22mm brædder sammen, så jeg har brug for 40mm for at sømmene ikke skal stikke ud. 50mm er der masser af, men det bliver jo ikke godt..)
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,820 indlæg
Søm på bånd til sømpistol som jeg har set har haft det udseende med ringe, derfor skrev jeg det. 3" og 4"-søm som tømreren havde i sin Paslode til lægterne på mit tag så præcis sådan ud. Samme med sømhovedet, det er ikke glat nedenunder som almindelige søm.
Hmm måske disse fungerede da: https://www.byggmax.se/kamspik-lkh-rfr-19x35mm-p2420581
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,820 indlæg
Jeg ville personligt have brugt kvalitets tralleskruv på 43 mm. Det brugte jeg både til vindskeder, rundt om vinduer m.m.B blork sagde:Får blive at bestille denne nu, googlet en time til og finder intet fornuftigt.
Hvis nogen vil købe 950 søm af mig så sig til.
Edit:
Disse findes jo ellers fra Byggahus.se: [link]
Jeg ved ikke hvad tdg er for behandling? Egnet til udendørs brug?
Overvejer også at måske lade være med at bruge beslagssøm som det var fra starten og bruge farmskruv i stedet, lettere at skrue af den dag det skal af igen..
[link]
Tror ikke man ser nogen forskel på afstand, at det er skrue på den ene side og søm på den anden?
Den burde fungere glimrende, hvis man vil have søm!B blork sagde:
Edit: Ulempen er, at det ikke engang bliver 15 mm i bræt 2 med normalt tynde 21-22mm brædder. Det er for lidt.
Senest redigeret:
Jeg tænker bare, at det bliver besværligt at tage det fra hinanden næste gang, når man har malet over alle skruehovederne? Risiko for at de også ses igennem dækmaling? Men det er måske ikke et problem?MultiMan sagde:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,820 indlæg
Jeg trykkede olie-/utefog i hovederne, før jeg malede, for at det skulle blive glat og fugtsikkert, hvor skruen er gået ind, og den masse holder sig blød i årtier. Men det er ekstra arbejde, som man måske ikke vil have.B blork sagde:
Ja, den er måske for kort alligevel, at det skal være så svært at finde.MultiMan sagde:
https://www.proffsmagasinet.se/bygg...karspik-o4-mm-flat-fzv-40-mm-200-pack-3064992
Disse var alligevel til en rimelig pris, med fragt lidt over 260kr, bare lidt langsom fragt.
Ellers har bygghus disse, ved ikke hvor passende kolstål er? Støtter gerne Byggahus
https://shop.byggahus.se/products/ankarspik-tdg-300-pack-fast
Senest redigeret:
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 820 indlæg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6,820 indlæg
Ja, 4 mm tykkelse kan blive problematisk, især med rundsøm hvis man skal sømme i tynde brædder. Risiko for sprækker.
Ellers er det en meget god overfladebehandling og den rette længde.
Kulstål er hvad der plejer at findes i alle almindelige galvaniserede træsøm, hvad jeg ved iaf.
Ellers er det en meget god overfladebehandling og den rette længde.
Kulstål er hvad der plejer at findes i alle almindelige galvaniserede træsøm, hvad jeg ved iaf.
Attans ja de gamle ser ud til at være 2mm i diameter. Men det har jeg ikke lykkedes med at finde nogen steder. Kun 40X4.0 som ser ud til at blive fremstillet. Hvor svært kan det være.🤣
Tager almindelige søm i stedet, det dur nok. https://www.k-rauta.se/produkt/spik-essve-17x40-fzv-rafflad-1000st/7317761040446
Brættet skal jo også sømmes i bærende lægte eller hvad det hedder med 75mm søm så kommer det nok til at holde.
Tager almindelige søm i stedet, det dur nok. https://www.k-rauta.se/produkt/spik-essve-17x40-fzv-rafflad-1000st/7317761040446
Brættet skal jo også sømmes i bærende lægte eller hvad det hedder med 75mm søm så kommer det nok til at holde.
Senest redigeret:
Klik her for at svare
