B
Jeg føler mig som en idiot, men jeg kan ikke finde ud af, hvor man kan købe varmforzinket 40mm søm som disse?

Billedet viser en enkelt varmforzinket spik på en ru overflade. Spiken er sølvfarvet med tydelige gevindtråde.

Har været på Byggmax, Jem&Fix, XLBygg, og ingen ser ud til at have dette?!

(Jeg skal sømme sammen 2 stykker 22mm brædder, så jeg har brug for 40mm for at sømmet ikke skal stikke ud. 50mm findes der masser af, men det bliver jo ikke godt.)

Senest redigeret:
MultiMan
siden nogle år er det kun 50mm og længere vfz spik som fremstilles

Ankarsøm kan måske fungere

B
MultiMan MultiMan sagde:
Det ser ut som en spik för sømpistol. Har du kigget efter sådanne?

Jeg har både dyckert og almindelig varmforzinket søm i 40 mm i kasse (Gunnebo), men dem købte jeg for mere end 15 år siden. Bør dog findes stadigvæk.

Edit: Antageligt disse jeg købte: [link]
Hmm ja det der havde måske virket. Træls bare når man har brug for 50 stykker 😅

• Synes
Dilato
  • Laddar…
Køb 50 og klip en centimeter af 👍

B
nimhed nimhed sagde:
Ankarspik kan kanske funka
Ja måske? Dette er for at sammenføje to vindskivor i hinanden. Vil jo at det skal være rimelig delbart.

MultiMan
Elforzinket holder ikke særlig godt udendørs.

• Synes
tergo
  • Laddar…
C
B blork sagde:
Jeg skal sømme sammen 2st 22mm brædder så har brug for 40mm for at sømmet ikke skal stikke ud.
Jeg ville have brugt terrasse-/panelskrue, let tilgængeligt. Måske endda noget man allerede har hjemme. Min favorit er de dobbeltgevindede skjulte som er som små konstruktionsskruer, men jeg tror Byggmax kun har 60 mm.

• Synes
tergo
  • Laddar…
B blork sagde:
Jeg føler mig som en idiot, men jeg kan ikke finde ud af, hvor man kan købe varmforzinket 40mm søm som disse?

[billede]

Har været på Byggmax, Jem&Fix, XLBygg og ingen ser ud til at have dette?!

(Jeg skal sømme to 22mm brædder sammen, så har brug for 40mm, for at sømmet ikke skal stikke ud. 50mm er der masser af, men det går jo ikke..)
Byggamx ser ud til at have på hjemmesiden i hvert fald ?
https://www.byggmax.se/tradspik-rafflad-varmforzinkad-fast-p68738777#1250=129257

• Synes
Fredrik.aa
  • Laddar…
MultiMan MultiMan sagde:
El-forzinket holder ikke ret godt udendørs.
Eh, vil holde længere end vindskederne i hvert fald. Før var det jo bare ren jernspik, og det holder stadig.

• Synes
Jakobk
  • Laddar…
D
Klip de spik, du har, til 40mm

• Synes
Jakobk
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.