Vi planlægger at opsætte en indervæg, og da vil jeg jo fastgøre den i gulvet. Hvor dybt tør man skrue uden at risikere at skrue i gulvvarmeslangerne?
Kan i værste fald ligge ganske højt, så jeg ville ikke bore så dybt, at det går at skrue.
En lille idé: bor en 10mm dybe huller i en ganske grov dimension (10mm?) og sæt derefter bolte, der stikker ud denne længde nederst på reglerne. Reglerne trykkes ned af trykket fra væg osv., så nedad behøves ingen forankring, men boltene sørger for, at reglen ikke kan løsne i sidled... Håber du forstår min dårlige forklaring
En lille idé: bor en 10mm dybe huller i en ganske grov dimension (10mm?) og sæt derefter bolte, der stikker ud denne længde nederst på reglerne. Reglerne trykkes ned af trykket fra væg osv., så nedad behøves ingen forankring, men boltene sørger for, at reglen ikke kan løsne i sidled... Håber du forstår min dårlige forklaring
Ved I hvor slingorna ligger så lad bare være med at skrue der 
Hvis ikke kan I tage en IR-kamera og se hvor slingorna ligger.
Jeg synes det er ret dumt at tage chancer.
Normalt set tror jeg det er nok at væggen bare står "dubbad" dvs en kort plugg som holder den på plads.
Hvis ikke kan I tage en IR-kamera og se hvor slingorna ligger.
Jeg synes det er ret dumt at tage chancer.
Normalt set tror jeg det er nok at væggen bare står "dubbad" dvs en kort plugg som holder den på plads.
Moderator
· Stockholm
· 57 826 indlæg
Tror at det måske endda kan være nok med dobbeltklæbende tape.
Det er jo bare en fordel at lægge parketten under, da kan jo væggen senere fjernes. Sav vægreglerne lidt længere og spænd fast mellem loft/gulv og supplér med et fåtal smalle skruer i parketten så sidder væggen 
Fantastisk med dette forum. Er lige i gang med at rejse 3 vægge og har samme overvejelse. Parketten er flydende for mig, så jeg må spore den op, tænkte jeg. Nubb og pl 600 lyder jo ret fornuftigt.
Er det sådan tømrere normalt gør?
Er det sådan tømrere normalt gør?
Klik her for at svare
