Vi planlægger at opsætte en indervæg, og da vil jeg jo fastgøre den i gulvet. Hvor dybt tør man skrue uden at risikere at skrue i gulvvarmeslangerne?

Kan i værste fald ligge ganske højt, så jeg ville ikke bore så dybt, at det går at skrue.

En lille idé: bor en 10mm dybe huller i en ganske grov dimension (10mm?) og sæt derefter bolte, der stikker ud denne længde nederst på reglerne. Reglerne trykkes ned af trykket fra væg osv., så nedad behøves ingen forankring, men boltene sørger for, at reglen ikke kan løsne i sidled... Håber du forstår min dårlige forklaring :)

Ved I hvor slingorna ligger så lad bare være med at skrue der ;)

Hvis ikke kan I tage en IR-kamera og se hvor slingorna ligger.

Jeg synes det er ret dumt at tage chancer.

Normalt set tror jeg det er nok at væggen bare står "dubbad" dvs en kort plugg som holder den på plads.

Tak for svarene!

Så er det måske nok at fastgøre i parketten, som jeg tænkte at lade være tilbage under syllen.

Tror at det måske endda kan være nok med dobbeltklæbende tape.

Det er jo bare en fordel at lægge parketten under, da kan jo væggen senere fjernes. Sav vægreglerne lidt længere og spænd fast mellem loft/gulv og supplér med et fåtal smalle skruer i parketten så sidder væggen :-)

Hvis det er flydende parket, er det ikke helt korrekt at stille en væg på den...

Man kan altid lime med hjælp af forslagsvis pl 600 el. lignende. Kommer til at sidde som bjerget.
/J

injonil sagde:
Er det flydende parket så er det ikke helt korrekt at stille en væg på den...
Udvikl.
Hvad betyder flydende parket?
Hvorfor må man ikke stille en væg på den?
Du mener, at den skal kunne bevæge sig?

mvh

Flydende gulve skal kunne bevæge sig, ja. De fleste moderne parketgulve er flydende, dvs. de er ikke limede eller skruede/sømmede. Hvad er det for et gulv?

Fantastisk med dette forum. Er lige i gang med at rejse 3 vægge og har samme overvejelse. Parketten er flydende for mig, så jeg må spore den op, tænkte jeg. Nubb og pl 600 lyder jo ret fornuftigt.

Er det sådan tømrere normalt gør?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.