eko_linoleum sagde:
Bäst Flyt 320 kr/sæk men da er det rimelig hurtigtørrende, dvs tager ikke en uge, samt at det kan lægges fra 0-15 mm. De fleste andre flydespartel kan lægges fra 5 mm, hvad jeg har læst mig til? Primeren 169 kr. Byggespartel 5 kg sæk 159 kr. De har også en anden flydespartel (lidt grovere), som kostede 269 kr per sæk. Så vil jeg påstå, at de ikke er dyrere end andre mærker?
Føles som de ligger som det meste, eller hvordan man siger, findes billigere og dyrere. Vend gerne tilbage med hvordan det var at arbejde med.

Jamen præcis @minikubik.

Nu er hullet i gulvet repareret med Hey'dis byggespartel (cementbaseret). Gangbart efter 45 min og belægningsklart efter 2 timer (hvis højst 50 mm samt at betonen under er tør osv.). Vi primede hele hullet med specialprimeren inden. Blev nødt til at gøre det 2 gange, da det viste sig at være et stærkt sugende underlag. 1 del primer til 3 dele vand. Blev overfladetør indenfor godt en time. Derefter hældte vi mørtlen i hullet (1 liter vand til 5 kg mørtel). Ca. 24 timer senere ser det ud til at være tørt og hårdt og ser sådan ud:

Repareret gulvhul fyldt med cementbaseret bygningsspartel, omgivet af en glat betonoverflade, tydelige reparationstegn ses.

Dette er første gang nogen af os bruger mørtel, så kan desværre ikke komme med nogen sammenlignende evaluering. Men spørg hvis der er noget du/I undrer jer over, så skal jeg forsøge at svare.

Mere interessant er det måske med flydespartlen?

Findes vel ikke noget direkte sådan, mest nysgerrig når man ser nye mærker :) kører oftest Sto når det kommer til flyd, men har også arbejdet med de fleste andre så godt at vide om noget er lort eller lækkert :p

• Synes
eko_linoleum
  • Laddar…
Hvordan blev væggen med gipsmørtel?!

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.