Er ved at bygge et fritidshus, og loftet består stadig af råspont. Jeg vil dække dette med noget, men ikke noget, der er helt glat. Noget slags panel eller lignende, men ikke perlespont, for det har jeg på væggene. Desuden er det skråtag med bjælker synlige, så det er ret uregelmæssige former.

Jeg kunne tænke mig at få fat i en slags gipsplade, måske 1x1m med noget mønster på. Så kan jeg montere almindelig gips rundt og tilpasse det efter tagets former. Eller også noget helt andet, har I forslag?

Baalzamon sagde:
Jeg er i gang med at bygge fritidshus, og loftet består endnu af råspont. Jeg vil dække dette med noget, men ikke noget som er helt glat. En slags panel eller lignende, men ikke perlestaff for det har jeg på væggene. Derudover er det skråloft med bjælker synlige, så det har ret uregelmæssige former.

Jeg ville gerne finde noget slags gipsplade, måske 1x1m med et mønster på. Så kan jeg montere almindelig gips rundt og tilpasse det efter loftets former. Eller også noget helt andet, har I forslag?
Der findes jo loftplader, omtrent som de laminatgulve man køber.

Jeg har set loftplader med "mildt" træmønster i "hvidbejdse" på bauhaus bla til en meget rimelig pris - måske kan det være noget?

/K

Lyder interessant, jeg tror jeg skal tage en tur til bauhaus og se, hvad de har.

Nu ved jeg jo selvfølgelig ikke, hvordan det ser ud hos dig, eller hvilket look du er på udkig efter, men er det ikke en mulighed at beholde råsponten synlig og bare male det?

Vi har lige sådan derhjemme, og jeg må sige, at vi er meget tilfredse med det og synes, det er superflot. Råsponten ser lidt rå og uregelmæssig ud. I vores tilfælde har vi synlige limtræsbjælker. Det hele er malet hvidt.

Det ville være et alternativ, hvis råsponten var i bedre stand. Men nærig som man er, købte jeg byggmax' billige 17mm råspont. Det meste i deres sortiment er helt okay, men lige netop denne her er ikke god. Det ved de selv også, så jeg fik god rabat, det var derfor det blev den. Desuden er taget en smule skævt, og det bliver lidt besværligt omkring bjælkerne, det er derfor jeg vil dække det hele på en eller anden måde.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.