Jeg skal sætte en kaklet "klods" op i loftet i en bruser (skal have en lampe bagved).
Klodsen er ca.: 90x15x5 cm i størrelse. Kaklet på en vådrumsskive. Den vejer 3,2 kg.
Jeg har tænkt mig at lime den op. Så spørgsmålet er:

Hvilket lim bør jeg bruge, der kan holde vægten og som er egnet til vådrum?

• Flisebelagt klods til loft, ca. 90x15x5 cm, lavet af vådrumspanel, vejer 3,2 kg. Klods på hvid baggrund, beregnet til lampemontering i bruser.
Hvad er det for et tag?

Superfix+ plejer at virke til det meste. Men den har en lang hærdningstid. Det betyder, at du skal have noget, der holder objektet på plads, og rigeligt med monteringslim i flere dage, før du kan begynde at bruge bruseren igen. Men hvis det virker, så vil du få et helvede med at få skramlet af igen.

Tak for svar. Det er gipsloft. Skal også limes på kortsiderne mod flisevæggene. Bruseren vil ikke blive brugt endnu i nogle måneder.

Svært at skrue op da skruerne ikke får så godt greb i vådrumspladen. Men overvejer at skære ind vinkeljern eller lignende som supplement til limen.

Kan ikke se nogen grund til, hvorfor jeg skulle fjerne den. Måske den dag badeværelset føles umoderne om 20-30 år ;)

MrJay
Tec7, limer 27 kg/cm² og er godkendt til badeværelse.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.