Hej,

hvilken lim skal man bruge til oliehærdet board? Virker almindeligt udendørstrælim?

Det afhænger af, hvad du skal lime den mod,... beskriv lidt mere, så får du et bedre svar.

Skal limes mod høvlet træ i en blindbund.

Ingen?

ClasseClas
Saxpy sagde:
Ingen?
Jeg brugte blindbottenskiva (vokset, 8-9mm tyk) og skruede den mod støttebrættet. Ellers ville jeg bruge PL400 som hæfter på næsten alt og desuden klarer bevægelser godt.

Skal du ind under huset og lime plader fast nedefra på gulvreglarne? Eller skal de slippes ned oppefra og lande på f.eks. 22x95/120 brædder?

Nedefra føles det ikke helt optimalt uden nogen form for bræddestykker, som skrues op og de klemmes imod. Opefra burde det være muligt at lime og skråskrue fast 22x95'ere, som du kan lægge masoniten på.

Jeg kan tilføje, at jeg ikke har styr på, hvilke lim der bider på oliehærdet board, men jeg ville nok skrue, hvis der fandtes en eneste mulighed.

Sådan ser det ud. Havde tænkt mig at indsætte plader mellem bæringen og bjælkelaget og skrue hvor det er muligt. Det er især i kanterne, jeg har tænkt mig at lime noget i stil med 45x45 på pladerne på oversiden og derefter skrue disse ind i remmen for at få det nogenlunde tæt. Så limen er mest til at holde ting på plads, belastningen er ret lille.

Synligt gulv med bjælker og løst jord, en gul lampe og en blå taske under renovering i et rum med trævægge. Flasker langs væggen.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.