5,196 læst ·
4 svar
5k læst
4 svar
Hvilket lim? Skal fastgøre plexiglas mod glaskakel, pænt!
Hej!
Jeg skal lime en liste mellem flisevæggen og badekarret for at forhindre vandet i at løbe imellem (der er en forskel på 5 cm). Jeg får en tilskåret 5 mm plexiglas + et par småstykker, som jeg tænkte at bruge som "klodser" til at fastgøre i væggen og støtte listen mod.
Jeg havde tænkt mig bare at presse det hele op med klar vådrumssilikone, men glarmesteren var skeptisk og påstod, at der skulle bruges special-silikone.
Hvad ved forummet?
Og det er jo ikke før i morgen...
KRAM / Dan Å
Jeg skal lime en liste mellem flisevæggen og badekarret for at forhindre vandet i at løbe imellem (der er en forskel på 5 cm). Jeg får en tilskåret 5 mm plexiglas + et par småstykker, som jeg tænkte at bruge som "klodser" til at fastgøre i væggen og støtte listen mod.
Jeg havde tænkt mig bare at presse det hele op med klar vådrumssilikone, men glarmesteren var skeptisk og påstod, at der skulle bruges special-silikone.
Hvad ved forummet?
Og det er jo ikke før i morgen...
KRAM / Dan Å
Nja, tilsyneladende skal almindelig vådrumssilicone "æde op" plexiet. Det kræver tilsyneladende noget special i hvert fald. Selv manden ved farveafdelingen i Bauhaus sagde klart nej, tilbød en montagelim som var det eneste han havde, der kunne gøre jobbet, men den var snottet i farven.
Jeg må ringe til glasis på mandag, og så kan jeg rapportere.
Jeg må ringe til glasis på mandag, og så kan jeg rapportere.
Nå, så må man bede om at bidrage med facit:
For at fastgøre plexiglas transparent og med fyldende effekt anbefales:
Den Braven sealants Clear Fix
http://www.denbraven.info/en/Assortiment/Elastische_kitten/Zwaluw_Clearfix
Godt skidt, fastgør, æder IKKE plastikken og er VIRKELIG klar, slet ikke "silikoneagtig".
Tak Viktor på Bil & Bussrutor for viden og detektivarbejde.
For at fastgøre plexiglas transparent og med fyldende effekt anbefales:
Den Braven sealants Clear Fix
http://www.denbraven.info/en/Assortiment/Elastische_kitten/Zwaluw_Clearfix
Godt skidt, fastgør, æder IKKE plastikken og er VIRKELIG klar, slet ikke "silikoneagtig".
Tak Viktor på Bil & Bussrutor for viden og detektivarbejde.
Silikone "æder" ikke plexi. Ikke normal byggesilikone i hvert fald. Har selv limet/tætnet flere forskellige slags med silikone uden problemer. Det hæfter ikke rigtig godt, men det fungerer.akhagen sagde:
Tror i øvrigt at også den tube, du fandt til sidst, er en silikone af en slags.
(Eller? "MS polymer" = silikone?)
Klik her for at svare