10,429 læst ·
6 svar
10k læst
6 svar
Hvilket lim bruger man til at fastgøre stålprofil i betongulv?
Skal lave en indervæg. Har tænkt mig at bruge en stålregel direkte mod betonpladen. Men tør ikke skrue ned i pladen pga gulvvarmen, så tænkte på at lime den fast. Er det ok at gøre sådan? Hvilket lim bør anvendes til formålet?
Den skinne jeg havde tænkt mig at bruge har desuden 4 mm polyethylen under sig (en slags plastliste, for bedre lydisolering?), bliver det et svagt punkt så? Skal jeg bruge uden polyethylen så limet sidder direkte mod stålen?
Den skinne jeg havde tænkt mig at bruge har desuden 4 mm polyethylen under sig (en slags plastliste, for bedre lydisolering?), bliver det et svagt punkt så? Skal jeg bruge uden polyethylen så limet sidder direkte mod stålen?
Fjern polyetenen under og lim med typ tec7 eller superfix har fungeret godt for mig mange gange, men vær ikke nærig med limet. Hvis du vil have gode lydegenskaber på væggen, så fuge mellem første og andet lag plader på begge sider af væggen. Duken under er for at gøre væggen lufttæt under skinnens dette erstattes egentlig med limet, men du får bedre resultat af at fuge. Ønsker du yderligere at sikre væggen, så den sidder fast på gulvet, så spænd træreglerne mod loftet.
Top, tak for svaret. Har du erfaring med, hvor nemt det er at fjerne polyethylen?S sixten88 sagde:Fjern polyethylen under og lim med typen tec7 eller superfix har fungeret godt for mig mange gange, men vær ikke nærig med limet. Hvis du vil have gode lydegenskaber på væggen, så fug mellem det første og andet lag plader på begge sider af væggen. Dugen under er for at gøre væggen lufttæt under skinnen, dette erstattes egentlig med limet, men du får bedre resultater ved at fuge. Hvis du yderligere vil sikre væggen, så den sidder fast på gulvet, så spænd træstolperne op mod loftet.
Jeg har tænkt at gøre noget lignende, nemlig at bygge et opbevaringsrum i min carport med betonplade. (Lyserød markering på billedet). Jeg undrer mig, om nogen har gjort dette og om vedkommende har brugt stål- eller træregler. Det vil jo være udendørs, men under tag.S sixten88 sagde:Fjern polyethylenen under og lim med noget som tec7 eller superfix, det har fungeret godt for mig mange gange, men spar ikke på limet. Hvis du vil have gode lydegenskaber i væggen, kan du også fuge mellem det første og andet lag plader på begge sider af væggen. Dugen under er for at gøre væggen lufttæt under skinnen, dette erstattes egentlig med limet, men du får bedre resultater ved at fuge. Hvis du vil sikre væggen yderligere, så den sidder fast i gulvet, kan du spænde træreglerne mod loftet.
Jeg vil heller ikke skrue reglerne fast, da jeg eventuelt skal fjerne opbevaringsrummet om nogle år, og da jeg har støbt gulvvarmeslanger ind til eventuel fremtidig brug.
Bør jeg bruge sokkelpap under udlæggerne? Og i så fald påvirker det vedhæftningen af udlæggerne mod gulvet?
Klik her for at svare