Har fundet ud af, at de møbler jeg leder efter ikke kan købes, så jeg har besluttet mig for at tage sagen i egen hånd i stedet. Jeg vil lave en tv-bænk og en hylde med rustik karakter og undrer nu over, hvilket træ jeg skal købe og hvordan det eventuelt skal behandles for at få den rustikke følelse.
Hva, er det den eneste måde? Finde nogen, der sælger nedrivningstræ?
Havde håbet at kunne gå til en tømmerhandel og købe. Ville vide, hvad jeg skulle spørge efter. Troede ikke, det behøvede at være gammelt for at være rustikt. :/
Du kan jo købe almindeligt konstruktionstræ hos byggemarkedet, som du bygger med. For at skabe en rustik følelse i det kan du bruge forskellige teknikker på det færdige møbel. F.eks. kan man bruge søm til at skabe "ormehuller", slå med kæde eller hammer, "massere" med grus/småsten. For at få den rette farvetone kan du bruge kaffe, te, ståluld opløst i eddike, male i forskellige nuancer i forskellige lag og slibe med sandpapir for et "slidt" udtryk.
Kun fantasien sætter grænser, så begynd at samle inspiration på forskellige teknikker, f.eks. via youtube.