Jeg skal lægge en større bestilling hos Bauhaus og få tingene leveret. Jeg skal også støbe omkring 10 stolper på ca. 120 cm.
Nu leder jeg efter beton/cement til støbningen, som helst skal findes hos Bauhaus (da jeg får det leveret hjem) og som ikke behøver at blive blandet med andet end vand. Hvilket produkt skal jeg vælge?
Nu leder jeg efter beton/cement til støbningen, som helst skal findes hos Bauhaus (da jeg får det leveret hjem) og som ikke behøver at blive blandet med andet end vand. Hvilket produkt skal jeg vælge?
Grovbeton
http://www.bauhaus.se/grovbetong.html#full-description
Du får ud ca. 10 Liter på en 20kg sæk.......bare at begynde at regne
Skal du ikke også have en flok armeringsjern?
http://www.bauhaus.se/grovbetong.html#full-description
Du får ud ca. 10 Liter på en 20kg sæk.......bare at begynde at regne
Skal du ikke også have en flok armeringsjern?
Den der skal altså bare blandes med vand og ingenting andet?SC Aero sagde:
Jeg skal støbe rør med en diameter på 15 cm. Hvor mange sække går der til et rør på 120 cm?
Nja jeg skal støbe sokler til at sætte stolpesko i til terrassen. Behøver jeg have armeringsjern der?
Ja, og vær ret omhyggelig med mængden af vand, den bliver hurtigt forkert, hvis du tager bare lidt for meget vand.Anna1984 sagde:
Et rør på Ø15cm x120cm har en volumen på V= (1,5/2)^2*pi*12 dm3 = 0,75*0,75*3,14*12 = 21,2 dm3 = 21,2 liter.
Dvs, det går lidt over 2 sække pr. støberør.
Ja helst. Færdigkøbte stolper mangler ofte armeringsjern, og det synes jo alligevel at gå godt. Men at sætte et par stykker af et 8 eller 10mm jern er jo ikke så besværligt, og så ved man jo, at den så holder.
Ja, jernet kan jo være ret tungt at trykke ind, efter at betonen er på plads, bedre at have dem på plads, inden man fylder røret.
Jeg præsenterede det sikkert sværere end det egentlig er. 
Formlen er jo den sædvanlige - radius gange radius gange pi, som giver diameteren, og så gange højden på røret, så er det klart.
Regner man med dm hele tiden, får man svaret i liter.
Men i stedet for bare at skrive "2 poser" så synes jeg, det er en lille finesse her på forummet at også præsentere, hvordan man kommer frem til tingene.
Formlen er jo den sædvanlige - radius gange radius gange pi, som giver diameteren, og så gange højden på røret, så er det klart.
Regner man med dm hele tiden, får man svaret i liter.
Men i stedet for bare at skrive "2 poser" så synes jeg, det er en lille finesse her på forummet at også præsentere, hvordan man kommer frem til tingene.
Klik her for at svare