Jeg er ved at rive nogle klinker ned, fordi jeg skal installere en ny skabskonstruktion, hvor der skal være indbygningsovn og kogeplade.

Som jeg allerede før havde mistanke om, ville det blive svært at fjerne dem uden at rive lidt af væggen op. Og det, der er revet op, vil jeg gerne spartle.

Hvilken spartelmasse skal jeg købe til dette område?

Fliser, hvor nogle er fjernet, med afsløret væg ved et køkkenområde klar til opgradering med ny skabskonstruktion og apparater.

Hvad er formålet med at spartle? Skal du male væggen eller sætte andre fliser?

Vil i mit hoved vide, at der er en rak væg der bagved. Så ved jeg vel ikke som ukyndig om det skal beskyttes på nogen måde der bagved :)

Edit: Nej der skal ikke være noget flise på nyt der. Det skal bare stå et skab med en indbygget ovn foran.

Jeg havde ikke bekymret mig om at spartle. Bank forsigtigt den nederste række fliser løs bare. Jeg var selv lidt.. hmm hvordan skal man sige.. for pedantisk, da jeg begyndte at renovere mit hus. Men jeg bemærkede snart, hvor lang tid alt tog, så nu bruger jeg ikke lige så meget krudt på det, der ikke vil kunne ses. Udover vigtige ting, som el og vvs selvfølgelig.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.