20,391 læst ·
5 svar
20k læst
5 svar
Hvilken slags loftliste kan jeg skære i dette rum? (billede)
Har et badeværelse, hvor jeg skal sætte loftlister, havde tænkt en mindre hulkeliste men så slog det mig, om det går at geringssave det i et rum med skråtag?
Oppe tror jeg ikke, det er noget problem, men hvordan bliver det nede, hvor væggen møder skråtaget (indrammet)??
Vil gerne have en liste nede også nemlig, for der er jo en sprække mellem fliserne og loftet, som ikke er helt pæn. Måske kan man tage hvidt silikone der i øvrigt. Men helst ikke.
Oppe tror jeg ikke, det er noget problem, men hvordan bliver det nede, hvor væggen møder skråtaget (indrammet)??
Vil gerne have en liste nede også nemlig, for der er jo en sprække mellem fliserne og loftet, som ikke er helt pæn. Måske kan man tage hvidt silikone der i øvrigt. Men helst ikke.
Du skal indkroge skyggelisten. Lidt svært at forklare, men den der sidder i skråloftet (mellem loft og støttebensvæggen) skal kappes "som normalt" uden gering. Så den der sidder i skråloftet og peger ned mod støttebensvæggen skal gerves og indkroges (udhul på bagsiden) for at passe mod den der sidder på støttebensvæggen. Jeg var i gang med det samme til jul og fandt en god beskrivelse på nettet: http://hvilaro.blogspot.com/2008/07/gering-taklist.html
er jo så mange vinkler at holde styr på.
dels ingen 45 graders vinkel væg og loft.
så loftvinklen og listerne.
så klart kan du snitte dem ind, men vær forsigtig.
tænk på hvor snittet ender. lav et lille snydestykke til de forskellige hjørner.
og mærk dem også, så du ved hvad der er op og ned, venstre og højre.
dels ingen 45 graders vinkel væg og loft.
så loftvinklen og listerne.
så klart kan du snitte dem ind, men vær forsigtig.
tænk på hvor snittet ender. lav et lille snydestykke til de forskellige hjørner.
og mærk dem også, så du ved hvad der er op og ned, venstre og højre.
Senest redigeret af en moderator:
Har et lignende dilemma på overetagen i 2 rum, orker ikke tage fat på det endnu før stueetagen er klar.. 
men men skal vel kunne syes sammen på nogen vis med MEGET tålmodighed og tid..
Evt. så har jeg tænkt at bruge fugeliste for at slippe for selve tagvinklerne, må se hvordan det bliver.
Ellers er vel et tip at udnytte håndværkerfradraget til en snedker som sikkert ordner det der for dig på en max 1/2 dag
men men skal vel kunne syes sammen på nogen vis med MEGET tålmodighed og tid..
Evt. så har jeg tænkt at bruge fugeliste for at slippe for selve tagvinklerne, må se hvordan det bliver.
Ellers er vel et tip at udnytte håndværkerfradraget til en snedker som sikkert ordner det der for dig på en max 1/2 dag
Klik her for at svare