Jeg mangler skruer til en sultan springbund fra Ikea. Det er altså til benene, der skal skrues fast. Ikea havde ikke disse som reservedele længere, men kunne kun give mig målene 0,70x40. Jeg har fundet et billede på internettet, som jeg vedhæfter. Det er også skiverne, man ser, som mangler. Har nogen en idé om, hvad det er, jeg skal bruge, og hvor man lettest finder det?
M4 er som navnet antyder 4 mm i diameter, gevindstigningen er 0.7 mm.
Skruerne på billedet er grovere, M8 ville jeg sige eller ækvivalent UNC - gevind.
M4 er som navnet antyder 4 mm i diameter, gevindstigningen er 0.7 mm.
Skruerne på billedet er grovere, M8 ville jeg sige eller ækvivalent UNC - gevind.
Billedet viser helt uegnede bolte til formålet (for lille anlægsflade), så enten passende vagnsbult eller store skiver til almindelig skrue. Vagnsbult fungerer dog kun med løs møtrik på den anden side.
Gør det? Har vel eksisteret sengrammer både med og uden gevind? Jeg har i hvert fald haft IKEA (og andre) sengrammer med blot borede huller. Dog havde den seneste Hilding Anders, jeg smed ud i sidste uge, gevind.
Billedet viser bolte med metalgevind. De skal bestemt ikke skrues ind i bare træet. Der skal være en møtrik et eller andet sted. Ofte er det en indslagsmøtrik, som den skal i.
For at komplicere det hele er det ofte af en eller anden grund tomme-gevind til disse. Så fungerer det ikke med M-gevind. Jeg synes, at gevindene på billedet ser ud til at være for grove til at være M-gevind.
Tak for alle svar. Her er billeder af selve hullet i sengen. Der er jo en gevind længere nede i hullet, men man kan ikke nå modsat side, så den skal jo sættes i det gevind, der findes.
Tak for alle svar. Her er billeder af selve hullet i sengen. Der er jo et gevind længere nede i hullet, men man kan ikke komme til på den anden side, så den må jo sættes i det gevind, der er der.
[billede] [billede]
ser ud som m8...
Den ene er en m8a den anden en m10..
m8 13mm..
1/2" 12.7mm UNC 13 gevind per tomme.
unf 20 gevind per tomme.
Jeg mangler skruer til en sultan springbund fra Ikea. Det er altså til benene, som skal skrues fast. Ikea havde ikke disse som reservedele længere, men kunne kun give mig målene 0,70x40. Jeg har fundet et billede på internettet, som jeg vedhæfter. Det er også skiverne, man ser, som mangler. Har nogen en idé om, hvad det er, jeg skal have, og hvor man lettest finder det?
[billede]
Hvilken blev det??? Jeg har nemlig samme problem..