Ja den var tricky... jeg skulle have sat 1'eren mod loftet
Jeg sad med de samme overvejelser for nogle år siden, da jeg skulle forsøge at genskabe vores sønderrenoverede århundredeskifteshus. Jeg havde lidt held, da jeg fandt en monteret del af en originalliste fra 1906 i et skab/kammer. Den liste sad med 2'eren opad. I øvrigt kaldes profilen i 2 for svanehals. Siden da har jeg haft huskereglen "halsen opad"
Snedkerne, der (relativt nyligt) renoverede mine forældres hus, bygget i 1884, satte 1'eren mod loftet. Jeg synes ikke, at nogen variant bliver pænere end den anden. Bestem selv?
Snedkerne, der (relativt nyligt) renoverede mine forældres hus, bygget i 1884, satte 1'eren mod loftet. Jeg synes ikke, at nogen variant bliver pænere end den anden. Bestem selv?
Min første tanke var 1 mod loftet.
Men så blev jeg meget usikker på, hvordan man egentlig tænkte sig denne liste engang.
Undrer mig om du ville få flere og bedre svar, hvis tråden blev flyttet til bygningsbevaring?
Der sidder der sikkert nogen, der har uhyggelig styr på alle antikke lister, som nogensinde har eksisteret.
Du kan PM en moderator, hvis du vil have tråden flyttet.
Ellers er det, som allerede sagt, at I rent teknisk kan vælge hvilken side I vil, den I selv synes er pænest.
Men så blev jeg meget usikker på, hvordan man egentlig tænkte sig denne liste engang.
Undrer mig om du ville få flere og bedre svar, hvis tråden blev flyttet til bygningsbevaring?
Der sidder der sikkert nogen, der har uhyggelig styr på alle antikke lister, som nogensinde har eksisteret.
Du kan PM en moderator, hvis du vil have tråden flyttet.
Ellers er det, som allerede sagt, at I rent teknisk kan vælge hvilken side I vil, den I selv synes er pænest.
Jepp... det ser ud til at fordele sig 50-50 både her på forumet og dem jeg har talt med. Jeg og gumman hælder til at sætte side 2 mod loftet. Jeg vender tilbage med billeder af det færdige resultat, når jeg får tid til at sætte dem op ...
Klik her for at svare