Hejsa

Hvilken retning synes I, at man skal sætte gipspladerne i dette loft, og hvorfor? Ifølge Norgips skal kortsiderne gå i linje med sollyset fra vinduet, men jeg forstår ikke hvorfor. Han, der spartler, sagde, at det ikke spiller nogen rolle for ham. Men jeg synes egentlig, at de lange sider skal gå i linje med sollyset, da det måske mindsker risikoen for udfordringer med strølys på samlingerne.
 
  • Loft under renovering med synlige træbjælker og isolering. En ledning hænger ned foran et stort vindue, der giver udsigt til en bygning udenfor.
Køb Norgips plan og monter dem i samme retning som spærtræet.
 
  • Synes
Stefan N
  • Laddar…
Kortsiden er ikke forsænket, så tanken er, at det skal blive så korte "bulor" som muligt.
Langsiderne spartles jævnt, så der ses ingen forhøjning.
 
Ok så langs glespanelen m.a.o.
Skal man skære mellem kortsiderne så det bliver nemmere at spartle? På samme måde som væg? Noget andet at tænke på i modsætning til væg?
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.