Hej,

I entréen skal jeg sætte nogle større "knopper" op, som min partner har købt til at hænge tøj på.

Men nu til problemet!
I entréen er der en gipsvæg.

Jeg leder efter en gipspløk i plastik, som kan spændes op og derefter skrues ud, for så at skrue knoppen i.

Findes der sådan en plastpløk til gipsvæg?

Alt ville have gået fint med den gipspløk, jeg har derhjemme, men så snart man skruer den ud, bliver den ødelagt og ustabil.

Det, jeg ønsker, er altså at finde en gipspløk i plast, som kan spændes op, hvor man så kan skrue ud og derefter skrue en anden skrue i.

Håber nogen venlig sjæl kan hjælpe mig.

/Fredrik

• En hånd holder en sort knage med gevind på bagsiden, klar til at blive monteret på væggen. Rummet har trægulv og tæppe i baggrunden.
Jeg har selv sat op tilsvarende knopper, skruede dem derefter direkte i pluggen. Men mærkeligt at dine har så meget kort indbygget skrue, så jeg forstår, at det bliver svært.

N noupe sagde:
Jeg har selv sat tilsvarende knopper op, skruede dem da ind direkte i pluggen. Men mærkeligt at dine har så meget kort indbygget skrue, så jeg forstår, at det bliver svært.
Ja, præcis, vildt kort.

Ved ikke, hvordan jeg bør gøre for at løse dette.

Hvis du absolut ikke kan få det til at fungere, har ingen idé om tipset om Duotec virker, og konen kan returnere de nuværende knopper, så findes der f.eks. Muutos "the dots", som har mere konventionel længde på skruerne. De kan ses på billedet nedenfor. Budgetspørgsmål også selvfølgelig, pakken nedenfor koster vel nogle hundrede. Held og lykke uanset

Billede af en åben pakke med fem runde træknopper i forskellige størrelser og lange skruer til montering, sandsynligvis Muutos "the dots".

Nicro Nicro sagde:
[link]

Monter Duotec, så kan du skrue knoppen fast hvis det er 5mm skrue.
Men den plug kommer vel alligevel ikke fæstne?

Skruen er jo så kort?

Så ikke billedet, før jeg svarede. :( Den skrue var ikke lang. :)

Fill & fix med perfohylsor som følger med burde løse problemet. Bor, stop i perohylsan og sprøjt i fill & fix. Så monterer du knoppen, når massen er hærdet efter nogle minutter.

250 spänn for fill&fix - snart billigere med andre knopper ;)

Eller forsøge at få ud den lille skrue og lime en længere ind.

N noupe sagde:
250 spänn for fill&fix - snart billigere med andre greb ;)

Eller prøve at få den lille skrue ud og lime en længere ind.

Den kan tages ud uden problem.
Hvor finder jeg sådanne i samme størrelse men længere?

Der er jo gevind på den ene side, så jeg skal finde en, der er præcis lige så kort på den side, der skal ind i grebet, og så skal den anden ende være betydeligt længere.

• En hånd holder en kort messing-skrue med gevind foran en sort, træoverflade med et skruehul.
Senest redigeret:
Jeg løste problemet... helvede så skønt :)

• Synes
Trollskidan og 2 andre
  • Laddar…
Du må ikke forlade mig sådan... født nysgerrig jeg... Hvordan løste du det?

Skær hovedet af en lang træskrue og gevindskær den glatte del?

Skåret hovedet af skruen til mollyplugg og kørt direkte?

• Synes
tergo og 1 anden
  • Laddar…
Kørte en Molly ind og tog skruen ud og kappede hovedet.

Passede perfekt i "knoppen".

Billig og stabil løsning :)

• Synes
JLov og 1 anden
  • Laddar…
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.