Jeg renoverer en hytte og er begyndt at se på gulvet i den del, der skal blive badeværelse og også kommer til at huse en 500 liters slingtank plus en ferskvandstank. Det ser ud til at være dobbelte lag af noterede planker under masoniten, og stommen under indtegnet med grovere streger på skitsen er grove regler, der bærer det hele.

Elpannen/slingtanken vil sandsynligvis veje nærmere 700 kg, når den er fyldt. Vil det være nok at forstærke med 22 mm gulvspån oven på det eksisterende gulv, eller bør jeg overveje en anden løsning, og, hvis jeg nu lægger gulvspån før de øvrige plader (der skal lægges 50 mm sporadisk cellplast til gulvvarme i en del af rummet), hvor bør dampspærren placeres? Skitse over badeværelsesgulv med placering af slingtank og ferskvandstank, visende reglar og gulvkonstruktion før tilføjelse af spånplader og isolering.

Jeg ville nok støbe eller mure en pille for at tage den store (700 kg) punktlasten.

Gulvspånplade forstærker ingenting. Det skal være ordentlig grund under eller kraftige bjælker

Det handler mest om at forsøge at fordele vægten så godt som muligt. Panden er 70x70.

Det er en hytte på plinter, så at støbe ser jeg ikke som en rimelig mulighed.

R RocketScienceSmurf sagde:
Det er en hytte på pæle så at støbe ser jeg ikke som en rimelig mulighed.
Murer så, lecablok bærer vægt godt

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.