Ja, pludselig hørtes der et brag fra redskabsrummet, og konsolhylden var faldet af væggen. Jeg havde monteret den med en sådan bærelist, som man så hænger vægskinnerne på. Listen var skruet med Molly med fine store huller som følge, da de blev revet ud af vores væg. Væggen er en pudset 50'er-historie med vass/bös/træullit(?) indeni. Altså meget porøs. Mit spørgsmål er nu, hvad der er mest hensigtsmæssigt at bruge, når jeg skal skrue ting op på disse vægge, som skal kunne holde lidt vægt? Jeg mistænker, at jeg havde brugt en anelse for korte Molly nu, når jeg kunne se, hvor "tyk" pudsen var. Sandsynligvis havde de udvidet sig inde i selve pudsen, hvilket selvfølgelig gjorde denne ophængning meget svag. Men er det stadig Molly, der gælder, dog i den korrekte dimension, som kan udvide sig bag selve pudsen? Eller er der andre måder at montere ting på sådan nogle vægge?
Det ved jeg faktisk ikke.. Har aldrig gravet så dybt i det. Men det er jo kun ydervæggene, som dette gælder, og vi har en pudset facade, så jeg antager, at der burde være en eller anden træpanel, inden ydersiden kommer? Ellers er det jo bøs hele vejen til ydersidens puds. Hvilket for så vidt ikke ville overraske mig, da huset holder varmen dårligt om vinteren.V Vante sagde:
Klik her for at svare