P.Öberg sagde:
Billedet er lidt uretfærdigt. Sikkert for at simulere gummiets plads tydeligt. Når syllen forankres, synker det ned og bliver supertæt. Disse fungerer rigtig godt.

Vigtigt at købe den rigtige størrelse, så den passer til stommens mål.
Hvad er fordelen med disse i forhold til LDPE? Forsøger bare at forstå forskellene. Og hvordan fastgør man denne? Sømmer man den fast direkte på syllen eller?

A
Gummi VS plastik.
Gummi er velkendt for at tætne. Der er sikkert mere indgående forskelle, uden for min ekspertise.

Jeg har ikke kun anvendt dette på remme, men også under tærskler i kælderen, hvor der manglede plads til drevning. Anvendt det i bilindretninger mellem metal-metal metal-træ, så der ikke opstår nogen knirken, i øvrigt kun fordi "Det fandtes derhjemme" men alligevel.

Den skal bare rulles ud, og remmen kommer ovenpå, men jeg har hæftet den i midten ved blokmontering og derefter rejst væggen, så det fungerer, hvis bare væggen ikke glider frem eller tilbage, så den krølles sammen. Så må man løfte og ordne.

• Synes
Nygge72
  • Laddar…
P.Öberg sagde:
Gummi VS plast.
Gummi er velkendt for at forsegle. Mere indgående forskelle findes der sikkert, udenfor min ekspertise.

Jeg har ikke kun anvendt dette på syllar men også under tærskler i kælderen hvor pladsproblemer fandtes til drevning. Anvendt den i bilindretninger mellem plade-plade plade-træ så der ikke opstår gnidninger, iofs bare fordi "Det var hjemme" men alligevel.

Den skal bare rulles ud og syllen kommer ovenpå men jeg har hæftet den i midten ved blokmontering og derefter rejst væggen så det fungerer bare væggen ikke glider frem eller tilbage så den krøller sig. Så må man løfte og ordne.
Ja jeg tænker jo at jeg rejser en hel væg på én gang, så tænkte man bør kunne hæfte den ude ved kanterne (udenfor forhøjningerne) samt i midten så den bør sidde på plads uden at krølle sig?

A
N Nygge72 sagde:
Ja jeg tænker jo at jeg rejser en hel væg på én gang, så jeg tænkte man bør kunne hæfte den fast ude ved kanterne (uden for forhøjningerne) samt i midten så bør de jo sidde på plads uden at krølle sig?
Absolut! Held og lykke!

Men hvis man skal have en vestkystplade på ydersiden, skal denne syllisolering da også dække den? Eller er det nok, at man sætter den på en beskyttelse mod mus, og at syllisoleringen kun dækker syllen?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.