Har søgt her på forumet efter tips men finder intet i emnet :(.

I kælderen på mit hus fra 1938 har blikkenslageren hugget kanaler i cementgulvet for at lægge nye gulvafløb og afløbsrør. Cementen var ret tynd og støbt direkte på sand og sten :confused:.

Blikkenslageren har nu lagt et "grundlag" letbeton over de nye rør, men der mangler nu ca. 20-30mm op til den gamle gulvkant. Det er tilsyneladende min opgave at fylde det sidste stykke af gulvet :eek:.

Hvilken type cement eller beton skal jeg købe for at få et flot og holdbart gulv? (tænker ikke at bestille en betonbil)
 
Cement er bindemidlet i beton.
Jeg ville nok have valgt finbeton eller flydespartel afhængig lidt af forudsætningerne.
 
Tak for det hurtige svar :) !

Ja, det er ikke helt nemt at kende forskel på cement og beton. Nogle sække hedder jo standardcement og andre f.eks. finbeton :confused:. Ved ikke, hvilke forudsætninger der giver fordele til en bestemt slags.

VVS'eren mente, at finbeton ikke havde en så hård overflade, som kræves på et gulv, sagde han, mens han skrabede med knivspidsen i sin 3 dage gamle finbeton.

Er flydespartel som det lyder flydende? Det kunne fungere, da det skal fyldes op til den gamle betonkant på gulvet, men måske formes lidt ved gulvafløbet?
 
Standardcement blandes med ballast (sand, grus) og vand, og så bliver det beton.
Som det lyder, har du allerede en stabil bund, så ville jeg have brugt flydespartel, hvis du ikke har fugtvandring fra bundpladen, så er det finbeton, der gælder.
 
Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.