Tør påstå at der foregår en totalrenovering hos mig, er kommet så langt at man går fra nedrivningsarbejdet til nyinstallation.
Åbne vægge, bare gulve, og intet loft. Hvilken rækkefølge skal man gå til værks.. Jeg gætter på at rækkefølgen er Væg, loft, gulv?
Åbne vægge, bare gulve, og intet loft. Hvilken rækkefølge skal man gå til værks.. Jeg gætter på at rækkefølgen er Væg, loft, gulv?
Er det indendørs, hvor man ser isoleringen overalt? Det billede fik jeg.Yrrol sagde:
Så ville jeg lægge gulvet, så jeg havde noget at gå på, derefter loftet, når der er meget gulvplads at løbe på (Hvis det er praktisk muligt) derefter ydervæggene, til sidst indervægge.
Yrrol sagde:
Som sagt lidt besværligt når du ser byggeriet og ikke jeg.
Hvis alt er opstillet og klart, så du kan plastre alt, dvs loft og vægge, så spiller det ingen rolle, synes det er nemmere sådan, for du får samme liv på loftpladerne (eller hvad du nu skal have for loft) eneste ulempe er, at man måske støder noget mod loftet. Så kommer det jo an på, om du skal have skillevægge, skal du ikke det, så kan du jo tage ydervæggene først.
Hvordan ser det ud nu?
Overetage?
Materialevalg?
Måske kan give et mere korrekt billede af, hvordan jeg ville gå til værks.
Jeg skal købe mig et nyt digitalkamera, haha.. (eller finde det, der forsvandt under flytningen)
jeg har fjernet nogle masonitskiver fra ydervæggene... jeg har fjernet masonitskiver på den ene side af indervæggene med det formål at isolere og trække el..
Ydervæggene får ny masonit, indervæggene får gips.
Isoleringer og plast findes, skal dog tape skaderne.
jeg har revet pap-innertaket ned, og det bliver gips, som derefter spartles til at blive et helt glat, samleløst innertag.
koldloft overetage findes, men det bliver senere et indretningsprojekt.
jeg har fjernet nogle masonitskiver fra ydervæggene... jeg har fjernet masonitskiver på den ene side af indervæggene med det formål at isolere og trække el..
Isoleringer og plast findes, skal dog tape skaderne.
jeg har revet pap-innertaket ned, og det bliver gips, som derefter spartles til at blive et helt glat, samleløst innertag.
koldloft overetage findes, men det bliver senere et indretningsprojekt.
Ok så rågulv findes. Hvorfor ikke gips i ydervægge?Yrrol sagde:Jeg må købe mig et nyt digitalkamera, haha... (eller finde det, der forsvandt i flytningen)
Jeg har fjernet nogle masonitskiver fra ydervæggene... jeg har fjernet masonitskiver på den ene side af indervæggene med henblik på at isolere og trække el...
Isolationer og plastik findes, skal dog tape skaderne.
Jeg har revet pap-loftet ned, og det bliver gips, som derefter spartles til at blive et helt glat fugefrit loft.
Der findes en koldloft ovenpå, men det bliver senere et indretningsprojekt.
Så jeg så for mig et helt stort rum, hvor der skal op nye letvægge.
I din situation spiller det nok ingen stor rolle. Men ville nok lige forbande skrue loftet op først, slipper for eventuelle problemer med lister, hvis du finder ud af, at du vil have en skygge liste, bare eller endda kun fugemasse. Eller hvis du skal sætte en letvæg et eller andet sted for måske at tage den ned osv.
Altid rart med så meget materiale i loftet som muligt.
Klik her for at svare