Jeg er ved at konvertere torpargrunden herhjemme og er lige nu klar til at støbe. Havde en håndværker her i dag, som foreslog at støbe med noget mere hurtigtørrende for at komme videre i byggeriet lidt hurtigere. Jeg spurgte, om han mente EPS, men fik ikke noget rigtigt svar på det; han ville vende tilbage.

Jeg skal have vandbåren gulvvarme med 200mm polystyren.

Står man overhovedet og blander EPS eller et lignende produkt til 24m2 manuelt? Findes der noget fornuftigt værktøj at leje i så fald?
Hvis jeg bestiller beton i bil, har jeg brug for en rotorpumpe til en pris på ca. 12k, men efter at have beregnet kun på EPS, tvivler jeg på, at der er nogen økonomisk gevinst. Man skal alligevel have flydende på det, og det tager sandsynligvis flere timer.

Findes der noget alternativ til EPS, som er hurtigtørrende og gerne som man kan lægge 100mm i ét strøg uden at skulle flyde efterfølgende?

Intet svar på betonspørgsmålet, men 200mm isolering er lidt i underkanten, hvis man bruger gulvvarme. Læg 100mm til, hvis du har mulighed.

Der var ikke plads til det, lidt sent nu når det er tid til at støbe :)

Ingen betonmulighed tager mere end nogle timer at hærde. Så selvfølgelig lidt tid før du kan starte gulvvarmen. Du kan få en meget glat overflade uden at flyde. Og nej, 10 cm kage på 24 kvm vil du ikke gerne røre i hånden. Det bliver billigere at få en betonbil + pumpe.

En betonarbejder er nok at foretrække fremfor en snedker, der taler om "hurtigthærdende beton".

• Synes
Dowser4711
  • Laddar…
Hvad er det du ønsker at fortsætte med, som gør at du overhovedet ønsker en hurtigtørrende?
Hvis man ser på "almindelig" beton, vil det tage et stykke tid, før du kan belægge betonen med tætte lag, men det er stort set det eneste, du begrænses af.

• Synes
rikardw
  • Laddar…
Jeg har ladet en ren betonentreprenør kigge på jobbet med. Jeg har dog ikke taget det op med dem, om de havde noget mere hurtigtørrende alternativ, kun standardbeton. Da vi bor på landet, ligger disse firmaer et godt stykke væk og koster nogle tusinde ekstra bare for tid/kørsel, derfor undersøgte jeg med en lokal gut, som jeg ved har støbt en del fundamenter.

Jeg glemte nok at skrive, at jeg har til hensigt at bygge badeværelse på en del af området, så det var af den grund, at det gerne måtte gå lidt hurtigere. Hvor meget kan man bygge op, mens betonen tørrer ud? Der tænker jeg på indervægge osv.?

Indervægge kan du bygge op efter nogle dage, men fugten skal tørre ordentligt ud, inden man lukker gulvet.

ok, det ser ud til at vælge standard, medmindre nogen har en anden idé. Jeg vil sandsynligvis have en del at gøre, inden det er tid til at lægge noget på gulvet.

Sæt en affugter ind efter støbningen er færdig, så tørrer det hurtigere op

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.