Hej,

Jeg læste en K-tegning, hvor det var tegnet, at en stålbjælke skal erstatte eksisterende kipbjælke. Stålbjælken skal til gengæld hvile på to stålstolper, som lander på en betonbjælkelag. Kipbjælken er ca. 5,5 m lang.

Hvilken type firmaer laver den slags arbejde? Hvad kan man forvente, at timeprisen og tidsforbruget er for denne type arbejde?

At bygge en ramme med stålbjælker i en trappeopgang på ca. 1,5 x 0,75 m, er det avanceret? Hvad kan det tænkes at koste inklusive hulboring og montering?

Tak på forhånd.

Venlige hilsener
R H

Der findes såkaldte byggsmidesfirmaer, der er dygtige til sådanne opgaver, tjek lokalt, så er der sikkert flere, der kan svare på dine spørgsmål.

Selv de fleste byggefirmaer påtager sig den typen af job.

Tak for hurtig respons!

Hvad kan man forestille sig, at dette koster, hvis det forløber helt uden problemer og ingen forhindrende omstændigheder findes. Jeg forsøger at sætte et nogenlunde budget for dette, er jeg helt galt på den, hvis jeg budgetterer følgende:

Nockbalk pris inklusive materiale og kranløft: 7500 (balk) + 10 000 (kranbil) + 10 000 (arbejde) = 27 500 inklusive moms.
Stålramme pris inklusive hulboring: 7500 (balkar) + 10 000 (arbejde) = 17 500 inklusive moms

mvh
R H

Richard_Hjort sagde:
Tak for hurtig respons!

Hvad kan man forestille sig, at dette koster, hvis det forløber helt uden problemer, og ingen komplicerende omstændigheder er til stede. Jeg forsøger at sætte et nogenlunde budget for dette, er jeg helt ude og cykle, hvis jeg budgetterer følgende:

Nok-balk pris inklusive materiale og kranløft: 7500 (balk) + 10 000 (kranbil) + 10 000 (arbejde) = 27 500 inklusive moms.
Stålramme pris inklusive hulletagning: 7500 (balk) + 10 000 (arbejde) = 17 500 inklusive moms

mvh
R H
Svært at sige, når man ikke ser forudsætningerne, men du er vel i nærheden.
Det, der komplicerer sådanne arbejder, er, hvis man ikke kan komme helt hen til huset med en normal kranbil.
Men kan man ikke løfte alt på én gang, når kranen alligevel er på plads?

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.