Hej!

Jeg har et lille problem, som jeg håber, I kan give mig et svar på. Det er sådan, at jeg er i gang med at bygge en stald om til en garage, og derfor skal jeg installere to nye garageporte. Konstruktionen i væggen, som den ser ud i dag, består af, bundplanke 125x105mm, derefter er der de almindelige stående stolper, og så kommer der endnu en 125x105mm stolpe, og det er her, jeg har problemer, fordi den øverste stolpe har en samling præcis i midten af en af de planlagte porte. Spørgsmålet er, hvordan skal jeg gribe det an nu? Jeg har overvejet tre alternativer, der eventuelt kunne fungere.
Indre vægstruktur med træramme og skarv i øvre regel, markeret med røde pile, planlagt til garageportinstallation. Uværktøj og materialer i forgrunden. Skarv i øverste regel i en trævæg under loft. Viser en konstruktion med en overlapning i midten, potientielt for en garageportinstallation.
Alt1. Montere nogle skruer og samle samlingen, så den sidder ordentligt, og så simpelt fjerne de stående stolper og montere min port (Det er jo alligevel 125x105mm stolper)

Alt2: Skrue samlingen ordentligt sammen plus at jeg monterer en brædde udenpå stolpen, i dette tilfælde en 45x125 (Se billede, så forstår I måske, hvad jeg mener)
Vægkonstruktion med træribber og isolering, markeret sektion til en foreslået regel 45x125, ses ovenfra i en bygning under renovering.

Alt3: Skære stolpen og montere en ny bjælke, så samlingerne er på hver sin side af porten over de stående stolper.

Det bør nævnes, at der også er en overetage på dette byggeri, hvor man skal tage hensyn til belastningen.

Eller hvis I måske har en anden idé, så kom gerne med forslag.
Tak på forhånd
/Rags

Jeg ville vælge alt 3, lettest at klare selv ved at "tage fat" med dimensionerne uden at beregne det.
Forstærker du bef samling med regel på siden, skal du sætte regler på begge sider for ikke at få et vridningsmoment i bjælken.

Klik her for at svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.